حتما تابحال نام بیت کوین را بار ها شنیده اید . ما در دوران طلایی اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم و شاهد جایگزین شدن ابزارها و یا شغل‌های سنتی با ابزارها و شغل‌های دیجیتال بوده‌ایم همان‌گونه که نامه‌های فیزیکی جای خود را به ایمیل داد و همان‌طور که تاکسی‌های سنتی جای خود را به تاکسی‌های اینترنتی دادند این بار شاهد رخ دادن این اتفاق برای پول‌های فیزیکی هستیم. بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال آمده تا سکان نقل و انتقالات مالی را از پول‌های رایج بگیرد.

در ادامه به چیستی ارز دیجیتال Bitcoin و تاریخچه پیدایش و ویژگی‌های مختلف آن می‌پردازیم و به سوالات زیر پاسخ میدهیم.

آنچه در ادامه خواهید خواهند :

بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین چیست

 

بیت کوین نخستین ارز دیجیتال و به عبارتی طلای دنیای دیجیتال به شمار می‌رود. در حال حاضر بیت کوین مورد پذیرش خیل عظیمی از کاربران قرار گرفته است

و شما به راحتی می‌توانید به وسیله بیت کوین هر عمل پرداختی از خریدهای آنلاین گرفته تا پرداخت هزینه یک فنجان قهوه را انجام دهید. پذیرش بیت کوین روز به روز در حال بیشتر شدن است و هر لحظه بر تعداد دارندگان Bitcoin در دنیا افزوده می‌شود. این امر سبب شد که بیت کوین از رقمی کم‌تر از ۱ دلار پس از گذشت ۱۲ سال به رقم ۱۰۶۰۰ دلار برسد.

Bitcoin در حال حاضر به روشی جهت نقل و انتقالات مالی و یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. بیت کوین بر بستر فناوری بلاک چین که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم ساخته شده که یک فناوری نوظهور به شمار میرود .

 

بلاک چین چیست؟

 

فناوری بلاک چین یا زنجیره بلوکی یک فناوری نو ظهور است که به زبان ساده یک سیستم جهت ثبت گزارشات و اطلاعات به شمار می‌رود.

در این فناوری داده‌ها بر روی بلاک‌هایی که به صورت زنجیر مانند به یکدیگر متصل هستند

و در یک پایگاه داده بزرگ نگهداری می‌شوند ذخیره می‌شوند. به دلیل حالت زنجیره‌ای ثبت اطلاعات در این فناوری امکان دست بردن و یا نابود کردن اطلاعات ذخیره شده در این ظرف‌ها وجود ندارد. به همین دلیل بلاک چین به تسهیل امنیت معاملات کمک می‌کند.

 

رابطه بیت کوین و بلاک چین

 

بیت کوین به منظور بهره‌مند شدن از امنیت معاملات صورت گرفته از بستر بلاک چین  کمک گرفته است تا امکان ویرایش و یا حذف و دست‌کاری در تراکنش‌های این ارز دیجیتال وجود نداشته باشد.

قبل از این گفته بودیم که یکی از ویژگی‌های اصلی بلاک چین امینت آن در مقابل حذف داده‌ها و یا ویرایش داده‌های ذخیره شده در بلاک‌های آن است. این موضوع کمک می‌کند تا تراکنش‌های بیت کوین امن و غیر قابل ویرایش باشد.

 

سازنده بیت کوین کیست؟

 

سازنده بیت کوین کیست

 

در سال ۲۰۰۸ همزمان با بحران اقتصادی شخصی با نام واقعی و یا مستعار ساتوشی ناکاموتو در یک انجمن آنلاین ایده ساخت یک ارز دیجیتال غیر متمرکز همتا به همتا که خاصیت ضد تورمی را دارد بیان کرد.

و چندی بعد نخستین ارز دیجیتال با نام بیت کوین متولد شد ساتوشی ناکاموتو روش به دست آوردن این ارز را با الهام از طلا به صورت استخراج کردن در نظر گرفت و در همان ابتدا تعداد زیادی بیت کوین استخراج نمود.

هیچ کس از هویت واقعی خالق Bitcoin اطلاع ندارد از زمان پیدایش بیت کوین تا حال حاضر اشخاص زیادی ادعا کرده‌اند که خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو هستند ولی نتوانسته‌اند گفته خود را اثبات کنند.

 

ویژگی های بیت کوین چیست ؟

 

سوالی که بعد از دانستن این که بیت کوین چیست به ذهن ما میرسد این است که این ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد . سازنده بیت کوین این ایده را در ذهن داشت تا ارزی بسازد که مشکلات ارز هایی که پیش از این وجود داشته اند را نداشته باشد .

برخی از مشکلات ارز هایی که پیش از خلق بیت کوین وجود داشتند و در واقع پول های سنتی عبارت اند از سخت بودن نقل و انتقال پول واقعی که امری بسیار سخت و زمان بر است .

خاصیت تورم زایی چاپ پول و بی پشتوانه بودن پول هایی که دائما توسط بانک های مرکزی کشور ها چاپ میشد . وجود نهاد حاکم و ناظر که در رابطه با پول تصمیم میگیرد مانند بانک مرکزی .

 

ناشناس بودن

تراکنش‌های بیت کوین تقریباً ناشناس ولی شفاف هستند. در واقع کسی از صاحب مبدأ و مقصد حسابی که بیتکوین در آن جابه‌جا می‌شود

اطلاع ندارد تا وقتی که صاحب حساب مالکیت خود را اعلام کند. با این حال تراکنش‌های Bitcoinکاملاً شفاف است یعنی اگر تراکنشی در شبکه بیت کوین رخ دهد همه افراد از آن مطلع خواهند شد.

تفاوت کیف پول سرد و گرم در دنیای ارزهای دیجیتال
مطالعه بیشتر ...

غیر متمرکز بودن

یکی از ویژگی‌های بیت کوین غیر متمرکز بودن آن است غیر متمرکز بودن  بیت کوین به این معناست که تحت نظارت هیچ سازمان و یا دولتی نیست و کاملاً آزاد می‌باشد.  در معاملات بیت کوین وجود واسط و یا شخصی که این نقل و انتقال را تأیید کند لازم نیست.

غیر قابل برگشت بودن

تراکنش‌های بیت کوین غیر قابل برگشت می‌باشد و در صورتی که تراکنشی در شبکه ثبت گردد امکان برگشت آن به مبدأ وجود ندارد. در انجام تراکنش‌های Bitcoin باید به این نکته توجه داشته باشید که در وارد کردن آدرس مقصد دقت کافی به خرج دهید.

غیر قابل جعل

به لطف فناوری بلاک چین که بیت کوین بر بستر آن ساخته شده است تراکنش‌ها در این شبکه غیر قابل تغییر و یا جعل کردن می‌باشد و تراکنش‌های جعلی به هیچ عنوان در شبکه ثبت نمی‌شود. شما می‌توانید با وارد کردن شماره پیگیری یک تراکنش بیت کوین که txid نامیده می‌شود در دفتر ثبت آن از انجام این تراکنش مطمئن شوید.

حمل و نقل آسان

حمل و نقل و جابه‌جایی بیت کوین به دلیل دیجیتالی بودن آن بسیار آسان است  شما به راحتی می‌توانید به هر مقدار بیتکوین را به صورت دلخواه چه در گوشی موبایلتان  چه در یک تکه کاغذ و یا چه در یک کیف پول سخت افزاری که هم اندازه یک فلش مموری است جابه‌جا کنید.

سریع بودن

تراکنش‌های بیت کوین نسبت به جابه‌جایی پول فیزیکی در بانک بسیار سریع و پرسرعت می‌باشد. فرض کنید بخواهیم یک کیف پر از اسکناس را از تهران به بندر عباس ارسال کنید طبیعتاً این کار بسیار زمان بر است. ولی بیت کوین را می‌توان در یک چشم بر هم زدن به هرجای دنیا فرستاد.

کارمزد پایین

کارمزد نقل و انتقال در بیت کوین نسبت به جابه‌جایی پول به وسیله بانک‌ها بسیار پایین است اگر بخواهید برای مثال چند میلیون دلار به وسیله بانک جابه‌جای کنید

تقریباً باید چند صد یا حتی چند هزار دلار کارمزد بپردازید اما به کمک بیت کوین می‌توانید  چندین میلیون دلار را با کارمزد کمتر از از ۲ دلار انتقال دهید.

 

چگونه بیت کوین به وجود می‌آید؟

 

بیت کوین طی فرایندی به نام ماینینگ به وجود می‌آید در این فرایند ماینرها به وسیله دستگاه‌هایی با قدرت پردازش بالا که ماینر نام دارد

اقدام به حل مسائل ریاضی که در واقع حدس زد اعداد هش شده که بلاک‌ها را تشکیل می‌دهند می‌پردازند و به ازای حل هریک از این مسائل بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. هر چقدر از زمان پیدایش بیت کوین می‌گذرد حل این مسائل نیز سخت‌تر و نیاز به تجهیزات قوی‌تر است.

همین‌طور تقریباً هر چهار سال یک‌بار پاداشی که ماینرها در ازای حل مسائل دریافت می‌کردند نیز نصف می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۹ میلیون بیت کوین استخراج شده است.

 

ماینر بیت کوین کیست و چگونه کار می‌کند؟

 

ماینر بیت کوین کیست

 

همان‌طور که در بالا گفتیم ماینرها افرادی هستند که با تهیه دستگاه‌های ماینر اقدام به حل مسائل بلاک‌های بیت کوین و یا تأیید تراکنش‌ها می‌کنند.

به دلیل این که این فرایند نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد به همین منظور تعدادی ماینر با یکدیگر قرار دادی می‌بندند که منابع سخت افزاری خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و یک سخت افزار با قدرت پردازشی بسیار بالا بسازند که امکان حل این مسائل را بالا ببرد تا شانس حل مسئله و در نتیجه به دست آوردن بیت کوین بیشتر بالا رود.

به این منظور ما ماینرها در گروه‌هایی که استخر نام دارند عضو و منابع خود را به اشتراک گذاشته و با توجه به قدرت دستگاه‌های خود و منابع به اشتراک گذاشته شده پاداش دریافت می‌کنند.

 

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

 

ارزشمندی بیت کوین دلایل بسیاری دارد از این دلایل می‌تواند به  سختی به دست آوردن بیت کوین توسط ماینرها که به جهت استخراج بیت کوین برق فراوانی مصرف و دستگاه‌های خود را مستهلک می‌کنند همچنین خاصیت ضد تورمی بیت کوین که هر چهار سال یک‌بار میزان استخراج در نتیجه عرضه آن نصف می‌شود همینطور اقبال عمومی در پذیرش استفاده از بیت کوین برخی از دلایل ارزشمند بودن بیت کوین می‌باشد.

با این وجود باید به این موضوع توجه کنید که فلسفه وجودی بیت کوین یک کالای سرمایه‌ای است که با گذر زمان به دلیل ویژگی‌های مثبت آن همین‌طور محدود بودن تعداد و جعل ناپذیری بر ارزش آن افزوده می‌شود.

 

دلایل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین یک بازار آزاد دارد و این به معنای آن است که قیمت آن با توجه و عرضه و تقاضا مشخص می‌شود در شرایطی که عرضه بیت کوین برای فروش کاهش و تقاضای خرید این ارز افزایش یابد در نتیجه قیمت آن بالا می‌رود.

این موضوع به این معنا است که با توجه به محدودیت در عرضه بیت کوین و با توجه به بیشتر شدن افزایش تقاضای خرید این ارز سبب بالا رفتن قیمت آن در بلند مدت می‌شود.

همین‌طور اخبارهای خوب که در نتیجه افزایش تقاضای خرید بیت کوین را در پی دارد سبب بالا رفتن قیمت آن می‌شود.

 

نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین به چه معناست؟

 

نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین

 

یکی از مشکلات و ضعف‌های پول‌های رایج خاصیت تورم زایی آنها می‌باشد به دلیل متمرکز بودن پول‌ها که زیر نظر دولت‌ها و بانک‌های مرکزی اداره می‌شوند هر لحظه که دولت‌ها و یا بانک‌ها احساس نیاز کنند نسبت به چاپ اسکناس‌های جدید بدون پشتوانه اقدام می‌کنند که این موضوع باعث به وجود آمدن تورم و افزایش قیمت کالاها می‌شود.

سازنده بیت کوین ساتوشی ناکاموتو برای این که بیت کوین این صفت را نداشته باشد تعداد بیت کوین‌ها را محدود ساخت که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت که مقداری از آن به دلیل گم شدن در شبکه امکان استفاده ندارد همچنین این تدبیر را نیز در نظر گرفت که هر ۴ سال یک‌بار پاداش استخراج بیت کوین کم و استخراج آن سخت شود که این موضوع سبب کاهش عرضه و خاصیت ضد تورمی آن می‌شود.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری از تتر در سال 2022 | کیف پول تتر
مطالعه بیشتر ...

برای مثال اگر در گذشته ماینر با حل مسائل بلاک بیت کوین ۴ بیت کوین پاداش می‌گرفت بعد از گذشت چهار سال این مقدار به ۲ بیت کوین و همین‌طور در چهار سال بعد به ۱ بیت کوین و به همین منوال هر ۴ سال یک‌بار نصف می‌شود.

 

هدف به وجود آمدن بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین به وجود آمد تا پولی جدید را به همگان معرفی کند که هیچ نهاد ناظری ندارد و ارزش آن با پذیرش آن بالا رود و به دلیل محدودیت آن خاصیت ضد تورمی داشته باشد. بیتکوین به وجود آمد تا واسطه‌های پرداخت را حذف و پرداخت را سریع و مستقیم کند.

بیت کوین به وجود آمد تا افراد بتوانند هر مبلغی که بخواهد در کسری از ثانیه به هر کجای دنیا ارسال کنند بدون آنکه از بلوکه شدن آن در مسیر توسط قدرت‌ها ترسی داشته باشند.

بیت کوین به وجود آمد تا دارایی سرمایه‌ای امن و مطمئن برای ما باشد زیر تمامی شاخصه‌های یک کالای ارزشمند و سرمایه‌ای را داراست.

 

بیت کوین چه پشتوانه‌ای دارد؟

 

بعضی‌ها فکر می‌کنند پول‌هایی که به وسیله دولت‌ها در تمام دنیا چاپ می‌شود پشتوانه‌ای دارد که این موضوع کاملاً غلط است در گذشته طلا پشتوانه پول بود در حال حاضر این دروغی بیش نیست

پول‌ها پشتوانه‌ای جز قدرت حکومت‌ها و پذیرش عمومی و قدرت تبدیل ارز به ارزهای دیگر هیچ پشتوانه‌ای ندارد پشتوانه بیت کوین شبکه قدرتمند ماینرها و پذیرش عمومی آن در جامعه است هر قدر پذیرش بیت کوین در جوامع بیشتر باشد قیمت آن بالاتر میرود و ارزشمندتر خواهد شد.

 

محدود بودن تعداد بیت کوین‌ها به چه معناست؟

 

تعداد بیت کوین‌ها محدود است به طور کل تعداد تمام بیت کوین‌ها برابر با ۲۱ میلیون عدد است که تا کنون تقریباً ۱۹ میلیون بیت کوین استخراج شده است

که از این تعداد تعداد زیادی در شبکه گم شده و یا صاحبانشان کلید خصوصی خود را فراموش کرده و دیگر به آنها دسترسی ندارند. محدود بودن تعداد بیت کوین‌ها یکی از دلایل ارزشمند بودن آن است جمعیت دنیا تقریباً 8 میلیارد نفر است و تعداد بیت کوین‌ها تنها 21 میلیون در واقع اگر بخواهیم این تعداد بیت کوین را در بین مردم دنیا تقسیم کنیم به هر نفر چیزی حدود 0.002 بیت کوین خواهد رسید.

 

حمل بیت کوین چگونه است چگونه بیت کوین‌هایمان را جابه‌جا کنیم؟

 

به دلیل دیجیتالی بودن بیت کوین حمل و نقل آن بسیار آسان است شما می‌توانید بیت کوین خود را به روش‌های مختلفی جابه‌جا کنید برای جابه‌جا کردن بیت کوین به یک ولت و یا کیف پول نیاز دارید.

 

چگونه از بیت کوین‌هایمان نگهداری کنیم؟

 

همان طور که قبل‌تر گفتیم برای نگهداری و یا جابه‌جایی بیت کوین شما نیازمند یک کیف پول هستید  تا بیت کوین‌هایتان را در آن نگهداری کنید. در ادامه به طول کامل در رابطه با کیف پول بیتکوین توضیح خواهیم داد. برای نگهداری از بیت کوین شما نیاز به یک کیف پول دارید تا بیت کوین‌هایتان را در آن نگهداری کنید.

 

کیف پول بیت کوین چیست؟

 

کیف پول بیت کوین چیست؟

 

کیف پول بیت کوین و یا ولت وسیله و یا برنامه ایست که به کمک آن می‌توانید از کلیدهای خصوصی بیت کوین خود به صورت امن مراقبت کنید.

انواع مختلف ولت‌های بیت کوین عبارت‌اند از :

  • ولت‌های کاغذی
  • ولت‌های آنلاین
  • ولت‌های نرم افزاری کامپیوتری و موبایلی
  • ولت‌های سخت افزاری

 

بیت کوین توسط چه شخص یا گروهی مدیریت می‌شود؟

 

بر خلاف پول‌های رایج که توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کنترل و مدیریت می‌شوند بیت کوین توسط هیچ شخص و یا گروهی مدیریت نمی‌شود بلکه این کاربران بیت کوین هستند که در رابطه با آن تصمیم می‌گیرند. در شبکه بیت کوین گروهای و اشخاص مختلفی از جمله ماینرها که وظیفه استخراج و تأیید تراکنش‌ها

توسعه دهندگان که وظیفه توسعه کدهای برنامه نویسی بیت کوین را بر عهده دارند و جود دارد. این گروه‌ها فقط به توسعه و پیشرفت بیت کوین کمک می‌کنند ولی هیچ قدرتی در مدیریت و یا کنترل بیت کوین ندارند.

 

چگونه بیت کوین به دست آوریم؟

 

روش‌های مختلفی برای به دست آورد بیت کوین وجود دارد از این روش‌های می‌توان به ماین کردن به وسیله سخت افزارهای قدرتمند که ماینر نام دارند. خرید بیت کوین از صرافی‌ها در ازای پرداخت ارز رایج

دریافت بیت کوین در ازای ارائه خدمات برای مثال اگر شما مترجم هستید در قبال ترجمه به عنوان دستمزد بیت کوین طلب کنید.

دلایل نوسان قیمت بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین نیز مانند سایز بازارهای دارای فراز و نشیب‌های قیمتی می‌باشد با توجه به اینکه حجم بازار بیت کوین نسبت به بازارهای قدیمی‌تر کمتر است ورود و یا خروج حجم بالایی از پول سبب ایجاد نوسانات شاید عظیم در این ارز شود.

 

آیا قیمت بیت کوین یک حباب است؟

 

آیا قیمت بیت کوین یک حباب است

 

همواره در هنگام افزایش قیمت این کالا و یا سهام عده‌ای بر این باورند که قیمت حال حاضر این کالا واقعی نیست و به دلیل وجود هیجانات به این سطح از قیمت رسیده است حباب در همه بازارها وجود دارد و جزو جدایی ناپذیر بازار است حبابی به زمانی گفته می‌شود که سهام داران حس کنند قیمت واقعی کالا کمتر از قیمتی است که درحال معامله شدن است .

با توجه به بنیاد قوی بیت کوین و اهداف دست یافتنی این ارز  همین‌طور محدود بودن تعداد و دلایلی دیگری که باعث افزایش قیمت این ارز می‌شود می‌توان گفت شاید در کوتاه مدت برای این بازار حباب به وجود بیاید ولی در بلند مدت هیچ حباب قیمتی در کار نیست.

از کجا ارز دیجیتال بخریم ؟ بهترین صرافی های رمزارز در سال 2024
مطالعه بیشتر ...

 

مقایسه بیت کوین و طلا

 

در مقایسه بیت کوین و طلا باید در ابتدا به ویژگی‌های هر یک اشاره کنیم و به چند سؤال زیر پاسخ دهیم :

آیا می‌توان طلا را خرج کرد؟ خیر ابتدا باید آن را به ارز رایج تبدیل و سپس ارز رایج را خرج نمود.

آیا انتقال طلا راحت است؟ خیر زیرا به دلیل وزن طلا نیاز به ماشین‌های مخصوص و همین‌طور تأمین امنیت محموله دارد

آیا جعل کردن و ساخت طلای تقلبی امکان پذیر است؟ بله امکان ساخت طلای تقلبی وجود دارد و تشخیص طلای اصلی با عیار اصلی نیازمند دانش و تجربه است

امنیت طلا به چه صورت است؟ طلا امنیت ندارد و در معرض خطر دزدیده شدن است ‌

کارمزد نقل و انتقال و تبدیل طلا به ارز چگونه است؟ بسیار بالاست برای تبدیل طلا به ارز رایج باید مبلغی به عنوان کارمزد تبدیل پرداخت کنیم

و همین‌طور خیلی سؤال های دیگر با این حال بیت کوین هیچ کدام از این مشکلات را ندارد و استفاده از آن بسیار آسان است.

 

مقایسه بیت کوین و ملک

 

بیاید این بار چند سوال در مورد ملک از خود بپرسیم .

آیا فروش ملک آسان است و امکان تبدیل شدن به پول در لحظه را دارد؟ خیر فروش ملک دارای دردسرهای خاص خود است

آیا در مقابل خطرات طبیعی مانند آتش سوزی و زلزله در امان است؟ خیر مسکن در مقابل خطرات طبیعی بسیار آسیب پذیر می‌باشد

آیا امکان جابه‌جایی ملک وجود دارد؟ خیر ملک محدود به مکان می‌باشد

آیا خرید ملک امن است؟ خیر امکان کلاه‌برداری در خرید ملک بسیار زیاد است در خرید ملک باید به نکات بسیاری از جمله کاربری ملک توجه نمود

آیا تصمیمات دولت در ارزش ملک تأثیر دارد؟ بله در صورتی که دولت تصمیم به فعالیت‌های اقتصادی و یا زیست محیطی و … بگیرد امکان تغییرات قیمت وجود دارد.‌

آیا ملک محدود است؟ با کاهش زمین و افزایش جمعیت معمولاً دولت‌ها تصمیم به ساخت ساز انبوه تغییر کاربری اراضی تسهیلات ساخت و ساز و اقدامات این چنین می‌گیرند که سبب کاهش قیمت می‌شود.

هزینه‌های نگهداری ملک به چه صورت است؟ نگهداری از ملک دارای هزینه‌های مختلفی می‌باشد. با توجه به بخشی از سؤالاتی که در باره ملک از خود پرسیدیم و به آن‌ها پاسخ دادیم با این حال ملک یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری سنتی می‌باشد.

 

مقایسه بیت کوین و سهام بورس

 

همینطور پرسش هایی در رابطه با سهام که از خود میپرسیم .

آیا بازار سهام ۲۴ ساعته است؟ خیر معمولاً ساعت باز گشایی نمادهای معاملاتی و بازار سرمایه در تمامی کشورها مشخص و محدود است.

آیا امکان نقد کردن سهم در هر لحظه امکان پذیر است؟ خیر امکان نقد کردن سهام در زمان منفی بودن سهم امکان پذیر نیست حتی با وجود نقد شدن سهم چند روز زمان لازم است تا مبلغ به حساب شما واریز شود.

آیا تصمیمات دولت بر قیمت سهام تأثیر دارد؟ بله تصمیمات کلان دولت‌ها بر فعالیت شرکت‌ها و در نتیجه قیمت سهام تأثیر گذار است این موضع در برخی از کشورها بسیار بیشتر می‌باشد.

آیا حوادث بر قیمت سهم تأثیر دارد؟ بله حوادث مختلف از جمله حوادث طبیعی و یا حوادثی مانند جنگ می‌تواند بر قیمت بازار سرمایه تأثیر گذار باشد

آیا رفتار مدیران شرکت بر قیمت سهام تأثیر گذار است؟ بله رفتار مدیران به صورت مستقیم بر قیمت سهام شرکت تأثیر می‌گذارد.

سؤال های بالا برخی از سؤالات بود تا بازار سرمایه بورس را با بیتکوین مقایسه کنیم.

برخی اقدامات کلان که بر روی تمامی بازارها تأثیر گذار است برای مثال تقویت دلار همان‌طور که بر روی بازار بورس تأثیر می‌گذارد بر روی بازار ارزهای دیجیتال هم موثر است با این حال کدام بازار زودتر این نوسان قیمت را جبران می‌کند. می‌تواند در تصمیم گیری ما در سرمایه گذاری تأثیر بگذارد.

 

کسب بیت کوین رایگان دروغ یا واقعیت؟

 

بیت کوین یک کالای ارزشمند است و هیچ کس کالای ارزشمند را  بدون دریافت ارزشش در اختیار شما قرار نمی‌دهد برای کسب بیتکوین باید ارزش آن را پرداخت کنید حال می‌تواند این ارزش پول شما باشد یا می‌تواند چیزی ارزشمندتر از پول یعنی زمان شما باشد. پس بیت کوین رایگان وجود ندارد و اگر کسی ادعای دادن بیت کوین رایگان کرد قطعاً ارزش آن را از شما دریافت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که استخراج بیتکوین به وسیله لپ‌تاپ و یا کامپیوتر دیگر امکان پذیر نیست و برای استخراج بیت کوین نیاز به سخت افزارهای قدرتمند و دستگاه‌های ماینر است.

چگونه بیت کوین بخریم؟

 

برای خرید بیت کوین می‌توانید به صرافی‌هایی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. مجموعه حامی پرداخت بستر مناسبی را جهت خرید و فروش بیت کوین با قیمت مناسب و واریز سریع با پشتیبانی و راهنمایی خرید برای کاربران فراهم نموده است. که می‌توانید به کمک آن با خیال راحت و بدون دردسر با کسب آموزش و مشاوره بیتکوین خریداری نمایید.

روش خرید بیت کوین در ایران به چه صورت است؟

 

خرید بیت کوین در ایران

 

برای خرید بیت کوین در ایران نیاز است در یکی از صرافی‌هایی که خدمات خرید و فروش بیتکوین ارائه می‌دهند ثبت نام و احراز هویت نمایید مراحل خرید و فروش بیت کوین به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب همین‌طور می‌توانید نسبت به خرید حضوری بیت کوین در دفتر حامی پرداخت اقدام نمایید.

در صورتی که سوال و یا ابهامی در رابطه با ارز دیجیتال Bitcoin داشتید کافیست در قسمت نظرات بیان کنید تا پاسخ و راهنمایی کامل دریافت کنید .

منابع بیشتر جهت آشنایی با بیت کوین  :

bitcoin.org

reddit.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]