پادکست تحلیل تکنیکال چیست ؟

[column width=”33%”][button type=”default” color=”” target=”” link=”https://hamipardakht.com/wp-content/uploads/2020/11/تحلیل-تکنیکال-چیست-؟.mp3″]دانلود پادکست[/button][/column]

تحلیل تکنیکال چیست ؟

به طور کلی و ساده در تعریف تحلیل تکنیکال می توان گفت پیش بینی قیمت در بازارها بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است .

تحلیل تکنیکال اغلب در بازارهای ارزدیجیتال ؛بورس ؛اوراق بهادار و فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد همانطور که مستحضرید تاریخچه تحلیل تکنیکال حدود ۳۰۰ سال قدمت به همراه دارد که نخستین ابداع کننده آن چارلزداو می باشد.

چالز داو که بنیانگذار وال استریت ژورنال نیز هست شاخص میانگین صنعتی داوجونز را نیز طراحی کرد که با وجودنقایص؛ این شاخص همچنان مورد استفاده در شاخص‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود .

تحلیل Technical به عنوان ابزاری در جهت معاملات موفق می توان استفاده کنیم در واقع شاخصه تحلیل Technical این است که ما بتوانیم مطلع شویم زمان تغییر روند قیمت‌ها در نخستین مراحل تغییر کجاست تا با سوار شدن بر موج جدید قیمتی همراه شویم.

در واقع تحلیلگر تکنیکال قبل از اینکه روندی به وضوح شکل بگیرد و قبل از معامله‌گران دیگر تصمیم به سرمایه‌گذاری جدید را اتخاذ می‌کند دانستن تحلیل تکنیکال این استراتژی برای ما ایجاد می‌کند که به جای توجه به خود کالا و خدماتی که در آن بازار معامله می‌شود فقط به رفتارهای بازار توجه کنیم .

Technical Analysis دانش ثبت تاریخچه معاملات در آینده را میسر می سازدو بصورت نمودارهای گرافیکی و سپس پیش‌بینی روند های محتمل در اختیار ما قرار میدهددانستن تکنیکال و ثبت تاریخچه روند بازار در تکرار تاریخ نمودارها توسط تحلیل Technical مکرر اتفاق می افتد.

ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با دنیای نوین رمزارز ها
مطالعه بیشتر ...

یک تحلیلگر تکنیکال در ابتدا به این باور رسیده است که هر چیزی که بتواند در قیمت تاثیرگذار باشد اعم از فاکتورهای سیاسی و فاندامنتال در قیمت یک کالا لحاظ می شود در نتیجه تحلیل قیمت‌ها تمام آن چیزی است که به آن نیاز داریم .

همه تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که تغییرات قیمت تابعی از عرضه و تقاضا می باشد یعنی در واقع هر چقدر عرضه بیشتر و تقاضا کمتر باشد قیمت افت کرده و بالعکس هرچه که عرضه کمتر و تقاضای بیشتری وجود داشته باشد قیمت ها به صورت Technical  به سمت بالا حرکت میکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]