چگونه بیت کوین بفروشیم؟ آموزش فروش بیت کوین

افراد تازه‌‌کاری که قصد سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را دارند یا آن دسته از اشخاصی که به عنوان هدیه و پاداش بیت کوین دریافت کرده‌اند، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایشان آن است که چگونه می‌توانند بیت کوین‌ را بفروشند و به پول رایجی همچون دلار، یا ریال تبدیل کنند.

در بیشتر موارد، افرادی که بیت کوین خریداری می‌کنند، خود نیز راه فروش آن را یاد می‌گیرند. زیرا از همان طریقی که آن را خریداری کرده‌اند، می‌توانند به فروش برسانند. با این وجود ممکن است افرادی باشند که بیت کوین‌های خود را با استفاده از راه‌های دیگری همچون استخراج، فعالیت‌های اینترنتی یا هدیه کسب کرده و حالا قصد فروش آن را دارند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند آن‌ها را به فروش برسانند.

در این مطلب به بیانی ساده به این سوال پاسخ می‌دهیم که «چگونه بیت کوین بفروشیم؟» و سه روش مختلف برای فروش آن را با یک‌دیگر بررسی می‌کنیم.

 

فروش بیت کوین

 

روش‌های فروش بیت کوین

این روزها جامعه ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال گسترش است که از حجم معاملات و افزایش تعداد صرافی‌ها می‌توان به این قضیه پی برد. گاهی ممکن است لازم باشد مقداری از بیت کوین‌هایی را که در اختیار دارید، به فروش برسانید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

  • فروش بیت کوین به ازای دریافت ریال

یکی از بهترین راه‌ها برای فروش بیت کوین، مراجعه به یکی از سایت‌های صرافی ارز دیجیتال است. برای این کار تنها کافی است عبارت «فروش بیت کوین» را در گوگل (Google) جست‌وجو کرده تا سایت‌های مختلف صرافی را به شما نشان دهد. می‌توانید با ثبت‌‌نام در این سایت‌ها و احراز هویت، بیت کوین‌های خود را به فروش رسانده و در کارت بانکی خود، ریال دریافت کنید. البته همانگونه که دلار را می‌توان بدون مراجعه به صرافی، به یک فرد حقیقی فروخت، بیت کوین را نیز می‌توان بدین طریق به فروش رساند.

با این حال، هرگز فروش بیت کوین، در گروه‌های تلگرامی و واتساپی یا به افراد ناشناس توصیه نمی‌شود. زیرا تراکنش ‌های بیت کوین برگشت‌ناپذیر بوده و اگر بیت کوین‌های خود را به فردی ناشناس بدهید و او در قبال بیت کوین‌های دریافتی به شما پولی پرداخت نکند، پیگیری قانونی آن اگرچه امکان‌پذیر است، اما بسیار دشوار خواهد بود. در برخی مواقع نیز ممکن است هرگز نتوانید به پول‌ خود برسید. از طرفی حتی اگر خریدار، ابتدا ریال را به حساب شما واریز کند و پس از آن شما بیت کوین را به حساب او انتقال دهید، این امکان وجود دارد که کلاه‌بردارِ فیشینگ بوده و با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فردی دیگر، با هدف پولشویی آن را به بیت کوین تبدیل کرده باشد.

معرفی 5 ارز دیجیتال برتر حوزه هوش مصنوعی در سال 2023
مطالعه بیشتر ...

در نتیجه بهترین راه مراجعه به سایت یک صرافی معتبر است. به طور معمول وب سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل می‌بینید همگی معتبرند و تنها در کیفیت و قیمت خدمات، متمایز عمل می‌کنند. برای مثال یک صرافی می‌تواند از نقدشوندگی بالایی نسبت به سایر صرافی‌ها برخوردار باشد یا دارای پشتیبانی بهتری باشد. با این حال تنها به نتایج گوگل اکتفا نکنید و از اعتبار یک صرافی به واسطه سابقه فعالیت، آدرس، شماره تلفن و … قبل از ثبت‌‌نام در آن آگاهی پیدا کنید.

 

  • فروش بیت کوین با تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال

وقتی بیت کوین را از طریق یک سرویس مبادله می‌فروشید، با یک تجارت تحت نظارت در تعامل هستید و چنین مشاغلی باید با مقررات KYC مشتری خود را بشناسند و مقررات ضد پول‌شویی (AML) را رعایت کنند. این مقررات مستلزم جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات مشتری، از جمله مدارک هویتی و گاهی اوقات اثبات آدرس است.

در صورتی که می‌خواهید بیت کوین‌های خود را به ارزهای دیجیتال دیگری همچون تتر، اتر و … تبدیل کنید، مراجعه به یک صرافی بین‌المللی همچون بایننس (Binance) می‌تواند بهترین کار باشد. اگرچه این امکان در برخی از وب سایت‌های ایرانی نیز وجود دارد، اما علاوه‌بر این که نقدینگی پائینی دارند، از تمام ارزهای دیجیتالی نیز پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین در صورتی که به طور دائم بخواهیم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازیم، استفاده از یک صرافی که حجم معاملاتی بالایی داشته و از تمامی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، امری منطقی خواهد بود. این نکته را از یاد نبرید که صرافی‌های بین‌المللی، به کاربران ساکن ایران به دلیل وجود تحریم‌ها، اجازه فعالیت نداده و ریسک مسدود شدن حساب‌تان وجود خواهد داشت. با این وجود اکثر کاربران ایرانی برای معامله ارزهای دیجیتال خود از بایننس استفاده می‌کنند.

  • فروش بیت کوین و تبدیل آن به دلار

در صورتی که قصد دارید بیت کوین خود را معادل فیات (ارز صادر شده توسط دولت) برداشت کنید، ابتدا باید یک سفارش فروش شامل ارز فیات مورد علاقه خود، مانند دلار آمریکا، ارسال کنید. پس از انجام سفارش، اکثر صرافی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که وجوه خود را مستقیم از حساب بانکی برداشت کنید. توجه داشته باشید، اکثر صرافی‌ها دارای حداقل مبلغ برداشت هستند، به این معنی که اگر موجودی کمی در حساب صرافی خود باقی بگذارید، ممکن است مجبور شوید مقدار بیشتری را برای دریافت مبلغ باقی مانده واریز کنید.

دامیننس بیت کوین چیست ؟
مطالعه بیشتر ...

اگر در ایران زندگی می‌کنید، استفاده از این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم، زیرا به حساب‌های ارزی بین‌المللی نیاز خواهید داشت که به دلیل وجود تحریم‌ها این کار امکان‎پذیر نیست یا به شدت دشوار است. اگر قصد دارید بیت کوین‌های خود را در ایران به دلار تبدیل کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به تتر تبدیل کنید که منطقی‌تر است. چرا که تتر به عنوان یک ارز دیجیتال با ثبات، با قیمت همواره ثابت 1 دلار است که به راحتی می‌توانید آن را درون کیف پول کامپیوترهای شخصی یا موبایل، ذخیره کنید. به هر حال اگر شرایط لازم را برای فروش بیت کوین و تبدیل آن به دلار دارید، می‌توانید از سایت حامی پرداخت استفاده کنید.

به طور معمول در هر کشوری، یک روش محبوب‌تر از سایر روش‌هاست. برای مثال در استرالیا، اکثر کاربران از سایت‌های داخلی این کشور به منظور خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به منظور یافتن بهترین روش مناسب فروش بیت کوین در کشور محل سکونت خود، عبارت «Sell Bitcoin» را در گوگل تایپ کرده و در ادامه آن، نام کشور محل سکونت خود را وارد کنید. مانند Sell Bitcoin in Iran

 

سخن پایانی

 

اگر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید بدانید که چگونه بیت کوین بخرید یا چگونه آن را بفروشید. مگر این که منتظر باشید تا این ارز دیجیتال، جایگزین ارزهای فیات شود. به همین دلیل، دانستن این موضوع که چه زمانی باید سود خود را بردارید، بسیار حائز اهمیت است، اما توانایی انجام این کار از دانستن آن مهم‌تر است. در این مطلب تمام تلاش خود را به کار بستیم تا به دغدغه شما درباره این که «چگونه بیت کوین بفروشیم» پاسخ دهیم. بدین گونه که شما می‌توانید بیت کوین را به صورت مستقیم در صرافی‌های رمزنگاری و بازارهای P2P یا کارگزاران سنتی بفروشید. از یاد نبرید که تمام صرافی‌های ارز دیجیتال، به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و نیازی به حضور فیزیکی یا مراجعه به مکان خاصی ندارند.

آشنایی با شرکت سازنده تتر (iFinex - بیت فینکس Bitfinex)
مطالعه بیشتر ...

 

سوالات متداول

 

  •  آیا فروش بیت کوین سخت است؟

خیر – اینچنین نیست. حتی ممکن است کامپیوترها عملیات فروش بیت کوین را به صورت خودکار انجام دهند، اما در حال حاضر نقدینگی محدود در بازارهای بیت کوین، این امکان را به طور کامل نمی‌دهد. به عبارتی یکی از دلایل دشواری فروش بیت کوین برای برخی از دارندگان، زمانی است که بازار از فعالیت بالایی برخوردار است.

 

  • بهترین راه برای فروش بیت کوین در ایران چیست؟

نمی‌توان یک راه یا روش خاص برای همه عنوان کرد، زیرا بهترین راه برای فروش بیت کوین در ایران، بسته به شرایط هر کس می‌تواند متفاوت باشد. اما اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم بیشتر افراد از سایت‌های ایرانی نظیر حامی پرداخت برای فروش بیت کوین‌های خود و یا خرید بیت کوین استفاده می‌کنند.

 

  • آیا امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد؟

بله – فروش بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی همچون گروه‌های تلگرامی، بدون احراز هویت امکان‌پذیر است اما ریسک بسیار بالایی را با خود به همراه دارد. زیرا احتمال مجرم بودن هر یک از افراد و یا کلاه‌برداری وجود دارد. به همین دلیل انجام معامله هرگز بدین شیوه توصیه نمی‌شود. البته می‌توانید بیت کوین‌های خود را به تتر تبدیل کرده و بدون احراز هویت، با استفاده از برخی سایت‌ها، تتر را به ریال تبدیل کنید.

 

  • مراحل فروش بیت کوین در سایت‌های صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • جست‌وجو در گوگل و پیدا کردن یک صرافی معتبر و مورد اعتماد برای انجام معاملات
  • ثبت‌‌نام و ایجاد یک حساب در صرافی و طی کردن مراحل مربوطه
  • انتقال بیت کوین به کیف پول صرافی و ثبت سفارش فروش و دریافت پول از صرافی

با طی کردن این مراحل به راحتی قادر خواهید بود که بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را به فروش رسانده و در قبال آن پول دریافت کند.

 

  • حداقل میزانی که برای فروش بیت کوین در نظر گرفته شده چقدر است؟

برخی از صرافی‌ها ممکن است مبلغی را به عنوان یک حداقل برای فروش بیت کوین در نظر بگیرند، اما شما هر مبلغی را که پاسخگوی کارمزدهای شبکه بیت کوین و صرافی باشد، می‌توانید به فروش برسانید. حتی اگر معادل 100 هزار تومان باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]