پادکست استخراج بیت کوین چیست ؟


[column width=”33%”][button type=”default” color=”” target=”” link=”https://hamipardakht.com/wp-content/uploads/2020/11/استخراج-بیت-کوین.mp3″]دانلود پادکست[/button][/column]

استخراج بیت کوین چیست ؟

برای استخراج بیت کوین نیاز به یادگیری فرآیند آن نیست.

همانطور که فرایند کاری اینترنت نیاز به دانستن نحوه کار آن ندارد، ولی اگرمایل به یادگیری آموزش استخراج بیتکوین هستید با ما همراه باشید :

در واقع استخراج بیتکوین همان ماینینگ است .

اتفاقی که به صورت داوطلبانه با فراهم نمودن امکانات نظیر برق ؛فضای ماینینگ و ماینرصورت می‌گیرد.

داوطلبان استخراج‌بیت‌کوین توان پردازنده‌های خود را (ماینر) در اختیار شبکه قرار می دهند تا امنیت شبکه حفظ و تراکنش‌های بیت کوین تایید شود .

در واقع ماینرها با پردازش بالا نقش تبادلات بیت کوین در شبکه را به عهده دارند و بابت این کار پاداش دریافت می کنند که همان بیت کوین میباشد .

توضیحاتی که دادیم زبانی ساده از ماینینگ برای درک مبحث استخراج‌بیت‌کوین بود در ادامه استخراج ‌Bitcoin را از نظر فنی بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید .

تفاوت و شباهت استخراج بیتکوین و طلا

شاید هر کسی استخراج بیت کوین را به خارج کردن سکه هایی از داخل معدن تشبیه کند اما بیت کوین که فیزیکی نیست پس چرا آن را استخراج می نامیم ؟

چون استخراج Bitcoin بی‌شباهت به استخراج طلا نیست به این صورت که بیت کوین ها با رمزنگاری و طراحی کد وجود دارند اما هنوز قابل دسترسی نیستند مثل طلا که تا از معادن استخراج نشوند غیر قابل دسترسی است.

تتر یا دای؟ کدام استیبل کوین بهتر است؟
مطالعه بیشتر ...

در واقع می‌توان گفت نام علمی‌تر ماینینگ اثبات کار (proof of work)است در واقع فرایند استخراج از الگوریتم به نام اثبات کار نشأت می‌گیرد با این فرایند ماینرها باید با اتصال به شبکه اعداد ریاضی را یکی پس از دیگری حدس بزنند تا بتوانند جواب معادله هر بلاک را به دست بیاورند که راهکاری به نام تابع هش این روند را تضمین می‌کند بنابراین یافتن معادله بلاک کاملاً تصادفی است و هر چقدر قدرت پردازش ماینر بالاتر باشد شانس پیدا کردن جواب افزایش پیدا می‌کند .

اولین ماینری که جواب معادله وهش صحیح برسدآن رابه بقیه نودها اعلام می‌کند وبلافاصله تمام ماینرها برای بلاک بعدی رقابت را ادامه خواهند داد این روند باعث ایجاد پاداش برای شبکه که شامل دستگاه های استخراج و همان ماینرها هستندمی گردد .

پاداش استخراج بیت کوین

در حال حاضر پاداش بیت کوین ۶.۲۵ واحد بیت کوین BTC است این پاداش در ابتدای راه اندازی ۵۰ واحد بیت کوین بود که پس از 200000هزار بلاک هر چهار سال یکبار پاداش استخراج شبکه نصف می شود.

پایان استخراج بیت کوین

شایان ذکر است که میزان کل بیت کوین موجود ۲۱ میلیون عدد میباشد و تخمین زده شده است که تا سال ۲۱۴۰ استخراج این طلایی دیجیتال طول بکشد وقتی تمام بیت کوین استخراج شود ماینرها فقط از انتقال تراکنش‌ها کارمزد گرفته و کسب درآمد می‌کنند.

سختی شبکه بیتکوین

نکنه فنی دیگری که در استخراج بیت کوین جالب است بدانید به کاربردن اصطلاح (سختی شبکه )می باشد .

همانطور که می دانید هر بلاک می تواند ظرف ۱۰ دقیقه کامل و بیت کوین های جدید تولید می‌شود و به یک ماینر تعلق می‌گیرد حال ممکن است که یک کامپیوتر با قدرت پردازش بالاتر جواب معادله را کمتر از ۱۰ دقیقه پیدا کند و این باعث ایجاد اختلال در شبکه و استخراج Bitcoin می کند که به آن سختی شبکه گفته می‌شود.

دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین چیست ؟
مطالعه بیشتر ...

در این شرایط شبکه به طور خود تنظیم سختی معادلات را کم و زیاد می کند تا ماینرها بتوانند در ده دقیقه به جواب برساند نه بیشتر نه کمتر .

در شبکه بیت کوین بعد از سال ۲۰۱۶ سختی شبکه تقریباً هر دو هفته یکبار تنظیم میشود.

باید بدانیم که اگر ماینرها به صورت تکی با هم به رقابت بپردازند احتمال حل مسائل تقریباً به صفر خواهد رسید و در نتیجه محل های مجازی به نام استخر استخراج (mining pool)مراجعه می‌کنند ماینرهای سراسر دنیا دستگاه های استخراج خود را به استخرهای استخراج معتبر متصل می‌کنند در آنجا استخرها با مجموعه قدرت پردازشی آنها برای ماینینگ و به دست آوردن پاداش بلاک تلاش می‌کند و ماینرها بنا به قدرت هش و پردازشی که دارند به صورت مداوم از استخر بیت کوین دریافت می‌کنند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]