پادکست تحلیل احساسی چیست ؟


[column width=”33%”][button type=”default” color=”” target=”” link=”https://hamipardakht.com/wp-content/uploads/2020/12/What-is-emotional-analysis.mp3″]دانلود پادکست[/button][/column]

تحلیل احساسی چیست ؟

با توجه به پیچیدگی بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال باید به این مسئله توجه داشته باشیم که علاوه بر تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی این تحلیل احساسی است که همیشه تاثیرگذار بوده و احساسات عمومی انسان ها در سراسر دنیا بی ربط با روند بازار نخواهد بود .

تحلیل احساسات (sentiment analysis) نام دارد این تحلیل نه فقط در ترید بلکه در بسیاری از بازارها تاثیر و کاربرد بسزایی دارد.
در واقع تحلیل احساسی فرآیندی از حس های مثبت و منفی و خنثی که در اخبار گوناگون وجود دارد و تجمیع آنها در روند یک بازار بی تاثیر نخواهد بود به عنوان مثال اگر مجموعه ای از یک میلیون خبر در رابطه با بیت کوین جمع آوری کنیم و با کد نویسی و برنامه های کامپیوتری بتوانیم آنها را در سه دسته مثبت منفی و یا خنثی قراردهیم این جامعه آماری به راحتی تحلیل احساسی کاربران را نسبت به بیت کوین نشان داده و می‌توان از این موضوع استفاده بهینه داشت .

کارآفرینان و محققان همواره از تحلیل احساسی در حوزه تخصصی در جهت اتخاذ تصمیمات بهتر بهره می برند تحلیلگران حرفه‌ای به هر داده در حوزه احساسی امتیاز خاصی می‌دهند و داده‌های هر روز را در روند قیمت در آن روز مقیاس می‌کنند تا بتوانند یک روند جامه برسند.

البته روند sentiment analysis در خیلی از موارد توسط ربات ها مانیتور و بررسی می‌شود و در زمان مناسب نسبت به خرید یا فروش ارز خاص اقدام نمایند.
برای مثال در آوریل سال ۲۰۱۹ به دلیل موج انتشار (دروغ آوریل)در خبرگزاری‌ها بیت کوین به یکباره رشد قابل توجهی مواجه شد تحلیلگران این موضوع را بی ارتباط با تحلیل احساسی ندانسته که ربات ها را راغب گذاشتن اوردر خرید ارز بیت کوین کرده بود .
در واقع در روش تحلیل احساسی جمعی از داده‌ها توسط کد نویسی کامپیوتری از شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها جمع‌آوری و سپس با طبقه بندی اخبار مثبت و منفی یا خنثی روند بازار تحلیل و تغییر می‌کند.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری از تتر در سال 2022 | کیف پول تتر
مطالعه بیشتر ...

در رابطه با sentiment analysis خوب است که به این موضوع نیز اشاره کنیم که تریدرهایی که دچار تحلیل احساسی می‌شوند یعنی نوعی احساس طمع و یا ترس و یا حس انتقام از بازار در آنها ایجاد می‌شود که در این صورت بدون در نظر گرفتن روانشناسی در معامله و مباحث مربوط به ریسک به ریوارد دست به معامله به صورت احساسی می زنند و در صورتی که آموزش لازم در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال را به صورت کامل مطالعه و فرا نگرفته باشند در مدت زمان کوتاهی کل سرمایه خود را از دست داده و با سرخوردگی از بازار خارج می شود .

لذا تحلیل احساسی یکی از ابزارهای تحلیلگران حرفه‌ای برای معاملات سود ده می باشد پس بدون مطالعه وارد هیچ کسب و کاری نشوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]