تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست ؟

دانستن تحلیل بنیادین یا فاندامنتال یکی از روش‌های متداول در جهان است زیرا به دارندگان سهام و ارز و هر دارایی کمک خواهد کرد تا در طولانی مدت سرمایه‌گذاری بهینه تری را رقم بزنند.
در اینجا تیم حامی‌پرداخت برای درک بهتر تحلیل بنیادی مقاله ایی را آماده کرده است پس بهتر است با ما همراه باشید .

درتحلیل تکنیکال و در مقاله های قبلی دانستیم که یک تریدر با داشتن دانش تکنیکال می‌تواند روند بازار را در لحظه، تحلیل و قبل از دیگران حدس بزند و سرمایه‌گذاری خود را در آن سهام یا ارز دیجیتال مورد بررسی قرار دهد.
و در صورتی که با ابزارها و دانشی که از تحلیل تکنیکال به دست آورده ، وارد معامله شود و از آن سود ببرد.

در صورتیکه تحلیل بنیادی یا فاندامنتال بلند مدت تر به ارزش یک سهم یا ارز دیجیتال و هر دارایی نگاه می کند به طور کلی تحلیل بنیادی روشهای متفاوتی برای تحلیل بازار به وجود می‌آورد که روش مورد توجه بزرگان بازار و تحلیل گران و معامله گران بازارهای مالی است .
در واقع در پاسخ به این سوال که تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست باید بگوییم دانشی برای بررسی متغیرهایی اعم از اقتصادی سیاسی و مالی که تاثیر آن بر روی یک دارایی یا (ICO) مورد تحلیل می باشد تا ما بتوانیم ارزش حقیقی حال حاضر یا آینده آن دارایی را پیش‌بینی و تحلیل نماییم .

تحلیل فاندامنتال در بازار ایران

در حقیقت ما با داشتن دانش تحلیل بنیادی آینده بازار را ترسیم و قبل از تحلیل کردن تکنیکال آن دارایی قدم محکمتری در جهت ورود به چارت تحلیلی آن دارایی برمیداریم .
همانطور که گفتیم تأثیر عوامل مختلف در تحلیل بنیادی شرایط را برای اشخاصی که قصد سرمایه گذاری روی بازارهای مالی مختلف می کنند را متفاوت می‌سازد .
مثلاً در بازار بورس ایران بیشتر تحلیل بنیادی به آینده تحریم و وضعیت سیاسی و قیمت دلار می پردازد ولی در تحلیل بنیادی بورس های بین المللی فارکس و ارزهای دیجیتال اخبار روز جهان ؛تغییر نرخ بهره کشورها و روابط بین‌المللی بین دو یا چند کشور در آینده قیمت ارزها تاثیرگذار خواهد بود .

معرفی 5 ارز دیجیتال برتر حوزه هوش مصنوعی در سال 2023
مطالعه بیشتر ...

در تحلیل بازارهای ارز دیجیتال مانند بیت کوین میزان دامیننس و مارکت کپ و حجم معاملات ،میزان پذیرش در کشورهای مختلف و جو سیاسی اقتصادی دنیا کاملا موثر و نافذ می باشد پس یک تحلیل‌گر باید به اخبار و اطلاعات روز دنیا واقف و دنبال کننده تمامی اخبارها و رسانه های معتبر باشد.

هدف نهایی از کسب دانش این نوع تحلیل در واقع این است که یک دارایی را با ارزش واقعی و کمتر از آنچه که هست تعریف کنیم تا با مقایسه با قیمت حال حاضر بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم که این دارایی دارای ارزش خرید و فروش و یا سرمایه گذاری هست یا خیر معمولاً از این تحلیل برای معاملات و یا سرمایه گذاری میان مدت و طولانی مدت بهره می برند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]