پادکست توکن ارز دیجیتال چیست ؟


[column width=”33%”][button type=”default” color=”” target=”” link=”https://hamipardakht.com/wp-content/uploads/2020/11/توکن-چیست.mp3″]دانلود پادکست[/button][/column]

توکن ارز دیجیتال چیست ؟

به دلیل رونق چشمگیر ارزهای دیجیتال اصطلاحاتی مانند توکن ؛کریپتوکارنسی ؛عرضه اولیه سکه و بسیاری دیگر از اصطلاحات رایج در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است اما استفاده از این اصطلاحات گاهی اوقات با عدم آگاهی و به صورت اشتباه عنوان می‌شود .

اما توکن چیست ؟ در واقع توکن یک دارایی تایید شده است که در دنیای ارزهای رمزنگاری شده به ارزی گفته می‌شود که معمولاً بر پایه یک بستر و بلاک چین دیگر ساخته می شود .

مثلاً در گذشته توکن ترون یک ارز دیجیتال مستقل بود که بر بستر شبکه اتریوم ایجاد شده بود . ولی بعد از پیشرفت های مستمر تصمیم به ایجاد شبکه اختصاصی خود گرفت و تبدیل به یک کوین شد.

در مقاله کوین چیست به صورت کامل در مورد کوین توضیح داده بودیم .

توکن چیست

توکن در ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی مستقل بر بستر کوین ها تلقی می شود .

مثلاً توکن جایزه صرفاً معادل امتیاز وفاداری (loyalty points) یا برای پرداخت جایز است .

ویا توکن های سودده (dividend tokens) این توکن ها جهت کسب سود از طریق نگهداری توکن سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و این توکن ها  را از توکن ارزی مستثنا می سازد .

همینطور توکن‌های سهمی (equity tokens) این توکن ها به دارندگانشان مالکیت سهام منتشر کننده آن توکن را می‌دهد چیزی مثل سهام یک شرکت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با دنیای نوین رمزارز ها
مطالعه بیشتر ...