پادکست حد ضرر چیست ؟


[column width=”33%”][button type=”default” color=”” target=”” link=”https://hamipardakht.com/wp-content/uploads/2020/12/What-is-the-loss-limit.mp3″]دانلود پادکست[/button][/column]

حد ضرر چیست ؟

درود خدمت همراهان حامی پرداخت در این مقاله کمی در رابطه با حد ضرر(stop loss) در بازارهای مالی خواهیم گفت پس با ما همراه باشید .
حد ضرر یک اصطلاح رایج در بازار مالی بالاخص برای معامله گران و تریدرها میباشد.

معامله گران با مطالعه مباحث آموزشی مدیریت ریسک با مفهوم حد ضرر بیشتر آشنا خواهند شد ناگفته نماند انسانها به صورت ذاتی در زندگی روزمره برای انجام امور مالی ذهنشان به حد ضرر فکر می کند که این موضوع محققان و کارشناسان را بر آن داشت تا در حوزه بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال این مفهوم کارآمد را جزء جدایی ناپذیر هر معامله دانسته و کارشناسان و مدرسان زیادی به گذاشتن حد ضرر در معاملات تاکید نمودند.

بعنوان مثال شما با یک قیمت وارد بازار معامله شده و مقداری بیت کوین خریداری می‌کنید در ادامه اگر شما حد ضرر برای معاملات خودنگذارید ممکن است این بازار با ریزش زیادی مواجه شودو شما ضربه سنگینی در این معامله متحمل شویدولی با قرار دادن حد ضرر مثلاً ده درصد پایین تر از قیمت خرید بیت کوین ؛ شما از معامله خارج شده و ریزش بیشتر از ۱۰ درصد از دارایی شما کسر نخواهد شد زیرا شما با قرار دادن حد ضرر دارای بیت‌کوین خود را خود را فروخته اید .

شایان ذکر است در صورتیکه حد ضرر نگذاریم ریسک در معامله خود را به شکل نامتعارفی افزایش داده‌ایم و یا مجبور خواهیم بود تمام وقت معاملات خود را مانیتور نماییم تا در صورت ریزش بازار اون دارایی خود را فروخته و از معامله خارج شویم در اینجا قرار دادن حد ضرر ما را از مانیتورینگ وقت گذاشتن مدام برای معاملات روزانه حفظ می نماید .

وب 3 : نگاهی به آینده‌ی اینترنت و تکنولوژی‌های نوین
مطالعه بیشتر ...

در ادامه پاسخ حد ضرر چیست باید بگوییم . یک تریدر حرفه‌ای باید به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشد حد ضررابزاری بسیار مهم و ارزشمند برای کنترل احساسات یک تریدر و منظبت بودن در استراتژی معاملاتی تریدرها میباشد.
در واقع حد ضرر یا استاپ لاس ساده ترین ابزار برای جلوگیری از ضرر و مدیریت و حفظ سرمایه شماست .

یکی ازمشکلات استفاده از این ابزار زمانی رخ می‌دهد که شما حد ضرر را برای معامله خود ثبت نموده اید و طی یک نوسان شدید و لحظه‌ای در بازار حد ضرر یا استاپ لاس شما عبور می‌کند و فرصت برای فروش سهم خریداری شما به دیگران در صرافی ایجاد نمی‌شود.

یک حالت دیگر از معایب حد ضرر این است که طی نوسانات لحظه ای بازار قیمت به حد ضرر شما برخورد کرده و آن سهمی که شما خریداری کرده اید را فروخته و سپس به سمت بالا حرکت می نماید و شما از به دست آوردن سود آن معامله محروم و شاید میزانی هم دچار ضرر و زیان شوید ولی کارشناسان بر این باورند که مزایای حد ضرر بسیار بیشتر از معایب آن بوده و همواره توصیه می شود در هر معامله حد ضرر فراموش نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]