خریدو فروش اتریوم آسان و مطمعن در حامی پرداخت

ایده ساخت ارز دیجیتال که برخی از نواقص بیت کوین را برطرف کند در سال ۲۰۱۳ به ذهن ویتالیک بوترین برنامه نویس نابغه روسی کانادایی رسید .
وی به کمک چندین توسعه دهنده دیگر موفق شد در سال ۲۰۱۴ این ایده را عملی و دومین ارز دیجیتال برتر با نام اتریوم را معرفی و جذب سرمایه کند .

اتر یک ارز رمز پایه است که بر روی شبکه اتریوم فعال است . به دلیل استفاده اتریوم از الگوریتم هش اختصاصی با نام Ethash امکان استخراج این ارز توسط کارت های گرافیک و سخت افزار GPU امکان پذیر است با توجه به زیر ساخت قدرتمند که سبب ساخت توکن های بسیاری بر روی شبکه و بستر اتریوم شده است همینطور سرعت تراکنش ها و کارمزد پایین همچنین تیم توسعه قدرتمند شاهد افزایش قیمت اتریوم در چند سال اخیر بوده ایم .

اتریوم

[parsinex-exform eth]

[ چارت قیمت روزانه اتریوم به دلار ] 


اتریوم یک ارز رمز پایه میباشد که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد این ارز دارای شبکه بلاکچین مخصوص خود است . هدف اتریوم این است که در آینده به عنوان بستری برای قرار داد های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین قرار داد های سنتی که اجازه دخل و تصرف را می دهند قرار بگیرد .

بله در حال حاضر امکان خرید اتریوم به وسیله کلیه کارت های عضو شتاب در حامی پرداخت فراهم میباشد همچنین فروشندگان میتوانند تا هر مبلغی را با قیمت مناسب جهت فروش ارسال و مبلغ آن را به صورت دلخواه دریافت کنند .

با توجه به اینکه کوین اتر بر روی بستر بلاکچین اتریوم قرار دادر سرعت جابه جایی و انتقال بالایی دارد پس از واریز وجه در کمترین زمان ممکن ارز مورد نظر جابه جا میگردد .

حداقل خرید اتریوم از حامی پرداخت برابر 7 میلیون ریال و حداقل فروش اتریوم به حامی پرداخت 1 میلیون ریال میباشد . 

حداکثر خرید و فروش اتریوم از حامی پرداخت مبلغ 10 میلیارد ریال میباشد .  جهت خرید و یا فروش مبالغ بالا تر با پشتیبانی حامی پرداخت ارتباط بر قرار بفرمایید .

illu-support

آیا به پشتیبانی نیاز دارید ؟​

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

بیشترین مقدار عرضه

نامحدود

تاریخ عرضه

۲۰۱۷-۷-۴

پروتکل توافقی

اثبات انجام کار (POW)

نوع

کوین

قیمت عرضه اولیه

۰.۳۰۸ دلار

کد منبع

سایت رسمی

اتریوم چیست


اتریوم، دومین نسل از رمز ارزهای دیجیتال است که امروزه سروصداهای بسیاری راه انداخته، اما می‌دانید اتریم چیست؟

تا پایان مطلب معرفی اتریوم با ما همراه باشید چراکه قرار است باهم درباره موضوعات زیر صحبت کنیم:

  • اتریوم چیست و چه مزایایی دارد؟
  • اتریوم چند نسخه دارد و باهم چه تفاوت‌هایی دارند؟
  • از کجا می‌توانیم اتریوم را خریداری کنیم؟

تاریخچه اتریوم:

ایده اتریوم از آنجایی شکل گرفت که ویتالیک بوترین، معتقد بود که بیت‌کوین نیاز به یک زبان برنامه‌نویسی اسکریپتی در توسعه برنامه‌های کاربردی دارد و برای بروز این اتفاق، تلاش‌های بسیاری انجام داد؛ اما مورد توافق قرار نگرفت.

به همین دلیل، کار خود را از سال 2013 برای یک پلتفرم جدید با زبان اسکریپت‌نویسی عمومی آغاز کرد و سرانجام در اواخر سال 2013 ایده اتریوم را ارائه داد. این ایده در ژانویه سال 2014 با هدف ساخت برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز، در کنفرانس بین آمریکای شمالی و میامی اعلام شد.

جالب است بدانید که Vitalik Buterin (ویتالیک بوترین) یک پژوهشگر در حوزه رمزارز، برنامه‌نویس و بنیان‌گذار مجله بیت‌کوین است. در واقع هدف این جوان روسی از خلق اتریوم، فراهم کردن شرایطی بود که علاوه بر فعالیت‌های پولی دیجیتال، تمام فعالیت‌های مالی دیگر نیز در بستر دیجیتال و بدون وجود واسطه انجام شود.

اتریوم

اتریوم چیست؟

پس می‌توان اتریوم را یک رمز ارز دیجیتال دانست که واحد پول اصلی آن اتر نام دارد و در بستر شبکه بلاک‌چین به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. همچنین علاوه بر انتقال پول دیجیتال، انجام قراردادهای هوشمند مختلف در بازار مالی بدون واسطه و به صورت دیجیتالی انجام می‌گیرد.

اما منظور از قرارداد هوشمند چیست؟ در واقع پلتفرمی است که با تعریف شدن یک‌سری قوانین خاص و برقرار بودن شرایط آن، قرارداد به صورت خودکار و بدون واسطه در شبکه بلاک‌چین اجرا می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اتریوم می‌توان مواردی چون بودن یک پلتفرم دیجیتال، فعالیت در بستر شبکه بلاک‌چین، قرار داشتن امکان بستن قرارداد به صورت دیجیتالی و غیرمتمرکز و حذف واسطه‌ها از تمام فعالیت‌های مالی را نام برد. همچنین اتریوم از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و غیرقابل نفوذ است.

برای ذخیره اتر نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، نیاز به استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می‌باشد با این تفاوت که سرعت انجام تراکنش‌های آن به اندازه انجام 16 تراکنش مالی در هر ثانیه است.

این هم بدانید که جدی‌ترین رقبای اتریوم، Cardano، Binance Smart Chain، Solana، Polkadot و waves نام دارند.

مزایای اتریوم چیست؟

بعد از آشنایی با هر تکنولوژی و یا مبحث جدیدی، دانستن مزایای آن برای بسیاری از افراد جالب است و بی‌شک اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. اصلی‌ترین مزایای اتریوم عبارت است از:

  • نتوانستن تغییر در داده‌ها توسط افراد ثالث و واسطه‌ها
  • وجود نداشتن امکان نفوذ به شبکه و حذف داده‌ها
  • تضمین شده توسط رمزنگاری‌ها در امنیت بدون وجود نهاد مرکزی
  • متوقف نشدن برنامه‌ها و عدم جلوگیری از فعالیت آن‌ها

معرفی انواع اتریوم:

این رمز ارز دیجیتال دارای دو نوع اتریوم 1 و اتریوم 2 می‌باشد که نسخه 2 آن جدید و دارای قابلیت‌های بسیاری است. پس تا پایان همراه باشید چراکه قرار است درباره نسخه 2 و تفاوت آن با نسخه اول اتریوم صحبت کنیم.

1.     معرفی اتریوم 2

از پیشرفت‌های چشمگیری که اتریوم 2 با خود به همراه آورده یا می‌آورد، اثبات سهام و شاردینگ است که باعث بالا رفتن سرعت تراکنش‌ها و پایین آمدن کارمزدها می‌شود. در واقع اتریوم 2 برای کسانی که می‌خواهند در تایید تراکنش‌ها و یا ساخت بلاک، شرکت داشته باشند دیگر نیازی به سخت‌افزار استخراج و برق ندارند؛ در عوض می‌توانند با خریداری اتر و اختصاص دادن آن به شبکه، پاداش خود را از شبکه دریافت کنند.

این نسخه از اتریوم دارای چند فاز است که فاز صفرآن در دسامبر سال 2020 راه‌اندازی شد که در این فاز اثبات سهام فعال شد اما پردازش داده‌ها همچنان با انجام استخراج از سیستم‌های ماینر ادامه داشت و قرار است در فاز دوم این رمز ارز، استفاده از سیستم‌های ماینر و استخراج به پایان برسد.

پس شما برای شرکت در ثبت سهام اتریوم دو راه دارید:

  • روش مستقیم

در این روش شما نیازمند دانلود نرم‌افزار اصلی اتریوم 2 و اختصاص حداقل 32 اتر به شبکه هستید؛ همچنین باید دارای یک کامپیوتر خانگی با سخت‌افزارهای قدرتمند و همیشه روشن باشید که برای کمتر کسی امکان‌پذیر است.

  • روش غیرمستقیم

در این روش کار خود را از طریق صرافی‌ها انجام می‌دهید که در ادامه به نحوه خرید اتریوم خواهیم پرداخت و بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم.

2.     معرفی فازهای اتریوم 2

همانطور که در معرفی اتریوم 2 بیان کردیم، این رمز ارز دیجیتال دارای 3 فاز اصلی است که فاز صفر آن در 1 دسامبر 2020 راه‌اندازی شد. در واقع این مرحله آغاز اجرا بیکن چین بود؛ بیکن چین، پیاده‌سازی اجماع اثبات سهام در اتریوم 2 و مدیریت دفتر ثبت اطلاعات اعتبارسنج‌ها را انجام داد؛ این روند ادامه داشت تا اینکه فعالان عرصه اتریوم در سال 2021 فاز 1 آن را به اجرا درآورند که مهم‌ترین اتفاق آن، ادغام زنجیره‌های شارد بود. در واقع مکانیزم شاردینگ برای بهبود مقیاس‌پذیری می‌باشد؛ بروز این اتفاق باعث شد تا سرعت پردازش تراکنش‌ها و داده‌ها افزایش یابد.

در نهایت اگر بخواهیم درباره فاز دوم این رمز ارز صحبت کنیم، می‌گوییم که راه‌اندازی اتریوم 2 قرار است در سال 2022 آغاز شود که از مهم‌ترین قابلیت‌های معرفی شده برای ای فاز می‌توان مواردی چون پیاده‌سازی انتقال‌ها در شاردهای متقاطع، فراخوان قراردادها، اضافه کردن حساب‌های اتر و داشتن قابلیت انتقال و برداشت و در نهایت ساخت بسترهایی برای اجرای برنامه‌های مقیاس‌پذیر و وارد کردن زنجیره اتر به یکی از شاردهای اتریوم 2 برای تمام شدن فعالیت مکانیزم اثبات کار و عملیات استخراج، اشاره کرد.

اما با شروع فاز 2، به این معنا نیست که پیشرفت اتریوم به پایان می‌رسد بلکه توسعه و پیشرفت‌های بیشتری در انتظار آن خواهد بود.

3.     تفاوت‌های اتریوم 2 با 1

باتوجه به مطالبی که گفتیم متوجه شدیم که در اتریوم 2 نسب به اتریوم 1 دو پیشرفت اساسی به نام‌های اجماع اثبات سهام و زنجیره‌های شارد وجود دارد که به توضیح آن در ادامه می‌پردازیم.

مکانیزم اجماع در اتریوم 1 بر مبنای اثبات کار ماینینگ بود؛ یعنی برای ساخت بلاک‌ها در بلاک‌چین از سیستم‌های ماینر و برق استفاده می‌شود اما در اتریوم 2 این روند، براساس اثبات سهام صورت می‌گیرد و این یعنی به جای استفاده از سیستم‌های ماینر و برق, عملکرد براساس سپرده‌های مالکان اتر صورت می‌گیرد که این قابلیت باعث بهبود امنیت، مقیاس‌پذیری و همچنین بهره‌وری انرژی در اتریوم می‌شود.

مورد بعدی در اتریوم 2 استفاده از زنجیره شارد به‌جای استفاده از بلاک‌های متوالی جهت سرعت در انجام تراکنش‌ها است. در واقع اتریوم 1  از یک زنجره واحد با بلاک‌های متوالی تشکیل شده که هر فول نود در آن باید برای تایید تراکنش، تمام بلوک‌های متوالی شرکت داده شود و اینکار سرعت انجام تراکنش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما زنجیره شارد در اتریوم 2، بلاک‌چین اتریوم را به چند بخش جداگانه تقسیم کرده تا هر نوود در پردازش داده‌ها مسئول انجام کاری باشد که با استفاده از این زنجیره، معاملات به صورت موازی پردازش می‌گردد نه به صورت متوالی.

4.     تغییرات بعد از اجرای کامل اتریوم 2

با این تفاسیر بعد از اجرای کامل اتریوم 2 باید چه انتظاری داشته باشیم؟

میتوان نتیجه گرفت که با کامل شدن اتریوم 2، بهبودها در مقیاس‌پذیری، توان ‌عملیاتی و همچنین امنیت شبکه عمومی اتفاق خواهد افتاد. این نگرانی هم از خود دورکنید که اتریوم 2 قرار است سوابق تراکنش و مالکیت افراد در اتریوم 1 را از بین ببرد، چراکه این اتفاق با بیکن چین در اتریوم 2 هیچ وقت عملی نخواهد شد. در واقع این ویژگی بگونه طراحی شده که پیاده‌سازی اتریوم 1 در آن وجود داشته باشد تا پیوستگی داده‌ها حفظ گردد.

نحوه خریداری اتریوم چیست؟

روش‌های خرید اتریوم در بخش اتریوم چیست را بیان کردیم؛ در اینجا می‌خواهیم بیشتر در خصوص نحوه خرید و مراحل انجام آن صحبت کنیم.

اگر قصد خرید اتریوم را دارید باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

1.     انتخاب کیف پول مناسب

برای خرید اتریوم اول نیاز است تا مکانی را برای دریافت، ذخیره و ارسال اتریوم به خود اختصاص دهید؛ در واقع شما باید مانند حساب بانکی، مکانی را برای فعالیت خود انتخاب کنید. این مکان در ارتیوم مانند دیگر رمز ارزها کیف پول دیجیتال نام دارد که به طورکلی در دو دسته کیف پول‌های نرم‌افزاری و کیف‌پول‌های سخت‌افزاری تقسیم می‌شود.

کیف پول‌های نرم‌افزاری، رایگان و به راحتی قابل استفاده هستند که البته برخی از آن‌ها با مرورگرهای وب کار می‌کنند اما کیف پول‌های سخت‌افزاری که از امنیت بالاتری برخوردار می‌باشند، قابل خریداری هستند.

از بیشترین کیف پول‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند، عبارت است از:  لجر نانو اس (Ledger nano S) ، لجر نانو ایکس (Ledger nano X)، کیف پول ترزور وان (Trezor One)، ترزور مدل تی (Trezor Model T)، کیف پول‌ مای‌اترولت و کیف پول تراست والت

2.     ایجاد حساب کاربری در یکی از مراکز معتبر صرافی

حال نیاز است تا یک واسطه بین شما و فعالان اینکار برای انجام هرچه بهتر و سریع‌تر کارها صورت بگیرد که برای آن سه راه دارید: خرید اتریوم از وب‌سایت‌های صرافی خارجی با بیت کوین و ارزهای دیجیتال، خرید اتریوم از وب‌سایت‌های صرافی به وسیله حساب‌های بین‌المللی ویزا، مستر کارت و غیره با یورو، دلار و دیگر واحدهای پولی و خرید اتریوم از وب‌سایت‌های صرافی ایرانی با ریال

از مطرح‌ترین صرافی‌های خارجی میتوان به وبسایت‌هایی چون Coinbase.com، Bitstamp.com، Changelly.com و binance.com اشاره کرد. از صرافی‌های معتبر ایرانی نیز صرافی حامی پرداخت به عنوان یکی از معتبرترین مراکز خرید ارزهای دیجیتال در کشور شناخته می‌شود.

3.     شارژ کردن حساب کاربری

حال برای شروع فعالیت کافیست تا حساب کاربری خود در صرافی را شارژ و اقدام به خرید و فروش اتریوم کنید.

اکنون می‌دانیم اتریوم چیست…

ما سعی کردیم در این نوشته به مطالب مهمی در خصوص اتریوم چیست، بپردازیم و شما را با اصلی‌ترین قابلیت‌ها و مطالب آن آشنا کنیم. در نهایت اگر به دنبال یک صرافی معتبر ایرانی برای انجام کار خود هستید و قصد خریداری رمز ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم، بیت‌کوین و غیره را دارید، می‌توانید روی حامی پرداخت حساب کنید چراکه ما در حامی پرداخت به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد تا ابتدا روال انجام کار را بدانید و بعد شروع به فعالیت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]