دامیننس بیت کوین چیست ؟

اگر فعال بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال هستید لازم است درباره مفهوم دامیننس بدانیم به طور کلی دامیننس به معنای سلطه است .
در بازار ارزهای دیجیتال دامیننس ارز بیت کوین در واقع تسلط بیت کوین بر روی کل بازار کریپتوکارنسی را نشان می‌دهد.

در دهه گذشته تقریباً تسلط بیت کوین بر روی بازار ارزهای دیجیتال تسلطی صددرصدی را نشان می داد اما در سالهای اخیر باورود (ICO) های دیگر و به وجود آمدن ارزهای دیجیتال رمزپایه از این تسلط کاسته شده است .
امروزه به غیر از Bitcoin ارزهای دیجیتال دیگر نیز وجود دارند که محبوبیت زیادی به دست آوردن که به اتروم می‌توان به عنوان یکی از آنها اشاره نمود .

همانطورکه میدانید یکی از شاخصه‌های ورود به هر بازاری دانستن میزان تسلط رقبا و شرکت‌های مختلف بر آن مارکت است مثلا اگر شما بخواهید وارد بازار گوشت شویدلازم است بدانید بیشترین تسلط در آن محل توسط کدام مغازه ها می باشد و تقریبا چند درصد از آن مارکت اجازه فعالیت به شما می دهد تا بتوانید با برنامه‌ریزی مناسب سهم خود را در آن بازار به دست بیاورید .

امروزه با پیشرفت بازارهای مالی و ارز دیجیتال مراجع معتبر زیادی وجود دارد که یک فعال حوزه بازار مالی با دانستن مراجع معتبر و علم کافی قبل از ورود به هر بازاری شاخصه های مختلف ورود که یکی از آنها دامیننس آن مارکت است را مورد بررسی قرار می‌دهد .
در حال حاضر که این مقاله منتشر شده است دامیننس Bitcoin تقریباً ۶۶% بازارهای ارز های دیجیتال است که اطلاعات خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را به شما می دهد.

چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم ؟
مطالعه بیشتر ...

جالب است بدانید که یکی از معیارهای مورد توجه تریدرها برای ترید بررسی دامیننس بیت کوین است دلیلی که برای استفاده از این موضوع وجود دارد این است که چون ارزهای دیجیتال مجازی می باشند و عملاً پول فیزیکی به این بازار تزریق نمی شود برای بالا رفتن قیمت یک ارز فشار تقاضا از سمت دیگر کوین ها ایجاد می گردد و این موضوع باعث کاهش قیمت آلت کوین ها و افزایش قیمت Bitcoin می شود که در این شرایط دامیننس بیت کوین با حالت بالانس و تعادل گرایش پیدا می‌کند و زمانی که دامیننس بیتکوین کاهش پیدا کند فعالان بازار ارز دیجیتال پوزیشن خرید بیت کوین باز می‌کنند و در زمان افزایش دامیننس بیت کوین پوزیشن فروش می گیرند .

در واقع دامیننس بیت کوین نمودار ارزش بازار Bitcoin و ارزش کل بازار را بدست میآورد بدیهی است استفاده از دامیننس بیت کوین تنها شاخصه برای انجام معامله نیست و تحلیلگران نیاز به باز کردن چارت قیمتی و تحلیل را نبزدارند.
برای یافتن دامیننس بیت کوین به سایت تریدینگ ویو مراجعه و سپس BTC.D جستجونمایید.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]