هش چیست ؟

سلام عرض می کنم خدمت همراهان عزیز سایت حامی پرداخت با مقاله هش (hash) چیست و چه کاربردی دارد در خدمت شما هستیم.
در سال های اخیر که امنیت یکی از دغدغه‌های فضای مجازی است اهمیت رمزنگاری و هش روز به روز افزایش می‌یابد قبلاً در رابطه با کد نویسی و رمزنگاری صحبت کردیم و در این مقاله در رابطه باهش بیشتر بدانید.
برای درک بهتر مفهوم هش بهتر است به یک مسئله توجه داشته باشید در بسیاری از اوقات خیلی از اطلاعات با محرمانگی حفظ و حراست می شوند در واقع محرمانگی برای این است که دیگران به آن اطلاعات دسترسی نداشته وازمحتوای آن بی خبر باشند درصورتیکه فایل هش به شما کمک می کند تا فایل را در اختیار کل شبکه در فضای اینترنت قرار دهیم ولی کسی نتواند آن را تغییر دهد.
در واقع هش یک عملیات یک طرفه ریاضی است که روی یک متن ساده صورت می‌گیرد و متن هش شده را تولید می‌کند.

تا به حال متوجه شدیم که در واقع امضای دیجیتال برای احراز هویت توسط الگوریتم هشینگ (hashing) صورت می‌گیرد یکی از ویژگی‌های هش این است که اگر شما بیش از ۱۰ بار هم عملیات هش را بر روی متن ساده انجام دهید هر بار خروجی یکسانی به شما می دهد زیرا اگر خروجی های مختلف تولید نمایید رهگیری ورودی‌ها غیر ممکن می شود .

هش در ماینینگ

هشریت به چه معناست

در مبحث تخصصی ارزهای دیجیتال مبحثی به نام هش وجود دارد که معیاری برای اندازه گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است در واقع هش ریت میزان سرعتی است که یک ماینر موفق به حل هش می‌شود تا پاداش دریافت کند.
در روند استخراج بیت کوین در بلاک های حاوی تراکنش تایید شده بیش از اضافه شدن به بلاک چین میبایست هش شوند به روندهش شدن بلاک ها هشینگ (hashing) نیز می‌گویند.

آموزش عرضه اولیه ارز دیجیتال گام به گام با خرید ICO ها در بازار رمز ارز ها
مطالعه بیشتر ...

امیدوارم تا اینجا جواب سوال هش چیست رو گرفته باشید در مقاله های زیر به صورت کامل تر و با جزئیات بیشتر به هش ها پرداخته ایم .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]