خریدو فروش دلار تتر آسان و مطمعن در حامی پرداخت

رمز ارز تتر با نام اختصاری USDT با عنوان رمز ارزی که هر واحد از آن معادل ۱ دلار آمریکاست توسط صرافی معتبر Bitfinex معرفی شد . 

سازنده این رمز ارز ادعا دارد به ازای هر واحد تتر یک دلار آمریکا در حساب های پشتیبانی این شرکت وجود دارد و مدارک بسیاری جهت اثبات این ادعا ارائه نموده است .

تا قبل از پیدایش تتر وجود رمز ارزی با قیمت ثابت در معاملات ارز های دیجیتال احساس میشود و معمولا معامله گران از ارز هایی همچون وب مانی و پرفکت مانی استفاده میکردند که با ورود تتر این مشکل حل و معامله ارز های رمز نگاری شده بسیار آسان گردید .

در حال حاضر رمز ارز تتر بر روی بستر بلاکچین بیتکوین اتریوم و ترون فعال است . 

 

tether-coin

رمز ارز تتر با نام اختصاری USDT با عنوان رمز ارزی که هر واحد از آن معادل ۱ دلار آمریکاست توسط صرافی معتبر Bitfinex معرفی شد . 

بله در حال حاضر امکان خرید تتر به وسیله کلیه کارت های عضو شتاب در حامی پرداخت فراهم میباشد همچنین فروشندگان میتوانند تا هر مبلغی را با قیمت مناسب جهت فروش ارسال و مبلغ آن را به صورت دلخواه دریافت کنند .

تتر مشهور ترین ارز دیجیتال با قیمت ثابت 1 دلار در بازار و یک توکن ارز دیجیتال معروف بلاکچین بیت کوین میباشد .

این ارز قیمت ثابت با پیوستن به شبکه OMG باعث رونق این شبکه شده به طوری که ارزش بازار تتر از ابتدای سال 2020 تا کنون به میزار 255 درصد افزایش یافته است .

 

دلیل این رشد را میتوان شرایط اقتصادی فعلی دانست زیرا شمار افرادی که از ارز دیجیتال برای پرداخت ها آنلاین خود استفاده میکنند رو به افزایش است و میتوان گفت مردم به مرور زمان از روش های پرداخت سنتی دور میشوند .

حداقل خرید تتر از حامی پرداخت برابر ۷ میلیون ریال و حداقل فروش بیت کوین به حامی پرداخت ۱ میلیون ریال میباشد . 

حداکثر خرید و فروش تتر از حامی پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال میباشد .  جهت خرید و یا فروش مبالغ بالا تر با پشتیبانی حامی پرداخت ارتباط بر قرار بفرمایید .

illu-support

آیا به پشتیبانی نیاز دارید ؟​

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

USDT

1 دلار

خرید از ما : 62,290

فروش به ما : 61,590

خرید تتر 

 

یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال و سومین ارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، «تتر» نام دارد که بیشتر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها از آن استفاده می‌کنند. اگرچه این ارز دیجیتال به اندازه بیت کوین معروف نیست اما در حال حاضر نقش بسیار زیادی در بازار معاملات و نقل و انتقال پول در دنیای رمزارزها دارد. این ارز دیجیتال به عنوان واسطی بین بازار رمزارزها و پول‌های رایج فیات همچون دلار، یورو و … عمل می‌کند و دارای ارزش همواره ثابتی برابر با 1 دلار در طول زمان است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مفهوم تتر و انواع آن آشنا شده و به بررسی کاربرد، مزایا و معایب این ارز دیجیتال بپردازیم.

خرید تتر

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

 

تتر، یک ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین است که به آن استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار نیز گفته می‌شود. پشتوانه این ارز دیجیتال، مقداری پول فیات است که توسط شرکت تتر در مؤسسات مختلف ذخیره شده است. به عبارتی به ازای هر تتر موجود درون شبکه، ارزش دلاری آن در مؤسسات ذخیره می‌شود. در سال‌های اخیر شرکت تتر بجای ذخیره دلاری، از اوراق و سرمایه‌گذاری‌های مختلف به عنوان یک پشتیبان برای تتر استفاده می‌کند که موجب تردیدهایی در ذهن کاربران برای استفاده از این ارز دیجیتال شده است. تنها تفاوت این رمزارز نسبت به سایر رمزارزها ثابت بودن قیمت آن نسبت به دلار یا یورو است، چنانچه ارزش سکه‌های در گردش آن، در طول زمان همواره دارای مقداری ثابت و برابر با 1 دلار است.

 

اصلی‌ترین دلیل پیدایش تتر و سایر استیبل کوین‌ها، وجود نوسانات شدید در بازار رمزارزهاست. از آنجایی که قیمت رمزارزهایی چون بیت کوین همواره در حال تغییر است و ممکن است طی یک روز نوسانات شدیدی را تجربه کنند، نمی‌توان از آن‌ها در تبادلات مالی روزانه استفاده کرد. اما تتر به دلیل دارا بودن مقداری ثابت، این مشکل را حل کرده است. ارزش‌گذاری بر روی تتر براساس ارزهای فیات معتبر دنیا صورت گرفته و توسط بانک مرکزی هر کشوری مدیریت می‌شود. سرمایه‌گذاران با استفاده از استیبل کوین‌هایی مانند تتر، می‌توانند در برابر نوسانات شدید بازار رمزارزها در امان باشند.

 

یکی از معروف‌ترین توکن‌های تتر، USDT (United States Doller Tether) به معنای دلار آمریکایی تتر است و پشتوانه دلاری دارد. با توجه به اینکه توکن USDT در مقایسه با سایر توکن‌های تتر، گسترده‌ترین کاربرد را دارد، در بیشتر مواقع، منظور همان توکن USDT است. به عبارتی همان دلار دیجیتالی است که در صرافی‌ها به عنوان جایگزینی برای دلار در نظر گرفته می‌شود و به سادگی می‌توان به صرافی‌های خارجی همچون بایننس، انتقال دلاری انجام داد.

 

انواع شبکه های تتر

 

ارز دیجیتال تتر روی چه شبکه هایی قرار دارد ؟ چرا در هنگام خرید تتر باید به شبکه آن دقت کنیم ؟

 

با ظهور شبکه‌های مختلف ارز دیجیتال، عرضه تتر نیز دچار دگرگونی شده است. به گونه‌ای که با گذر زمان خود را با شرایط جدید تطبیق داده و در شبکه‌های مختلف ارائه شده است. در اینجا به بررسی معروف‌ترین انواع تتر می‌پردازیم.

 

  • تتر اومنی (OMNI)
  •  

این نوع تتر برای اولین بار توسط پروتکل اومنی و در بستر بیت کوین عرضه شد. هزینه بالای انجام تراکنش و سرعت پایین آن در شبکه بیت کوین، این مشکلات را به صورت مشابه برای تتر اومنی نیز به وجود می‌آورد. در حالی که بیشتر کاربران به دنبال انتقال سریع تتر هستند. همین امر موجب شد تا با ظهور شبکه‌های بلاک چین جدید، از این نوع تتر کمتر استفاده شود.

 

  • تتر اتریوم (ERC20)
  •  

توسعه شبکه اتریوم موجب انقلابی در ارزهای دیجیتال شده است. این شبکه با بستن قراردادهایی توانسته موجب گسترش استفاده از بلاک چین شود. از آنجایی که اتریوم دارای هزینه انتقال کم و پشتیبانی از تعداد تراکنش بیشتر است، توانست شرکت تتر را مجاب کند که این ارز دیجیتال را در بستر شبکه اتریوم به واسطه پروتکل ERC20 ارائه کند.

 

  • تتر ترون (TRC20)
  •  

با گسترش یافتن شبکه اتریوم و پیدایش اپلیکیشن‌های متعدد، هزینه انتقال در آن افزایش و سرعت تأیید تراکنش‌ها کاهش یافت. همین امر موجب نارضایتی کاربران و کاهش استفاده از تتر اتریوم شد. برای حل این مشکل، شرکت تتر، با استفاده از پروتکل TRC20 در شبکه ترون، اقدام به عرضه تتر ترون کرد. اگرچه ترون در ابتدا یکی از توکن‌های شبکه اتریوم محسوب می‌شد اما با گذشت زمان، شبکه مختص خود را ایجاد کرد. از آنجایی که سرعت انجام تراکنش‌ها در این شبکه بسیار بالا و هزینه آن بسیار پایین است، کاربران تمایل زیادی به استفاده از این تتر در معاملات خود داشتند.

 

  • تتر بایننس (bep2 or bep20)
  •  

بایننس، بلاک چینی است که توسط صرافی بایننس ساخته شده است. با گسترش یافتن این شبکه و استفاده از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز، بایننس اقدام به ایجاد یک شبکه بلاک چین موازی با نام «زنجیره هوشمند بایننس» کرد. به عبارتی این شبکه، امکان برنامه‌نویسی بلاک چین را به شبکه بایننس افزوده است. ارز دیجیتال تتر با پروتکل bep2 در بلاک چین بایننس و با پروتکل bep20 در زنجیره هوشمند بایننس اضافه شده است. از آنجایی که سرعت انجام تراکنش‌ها در این شبکه بسیار بالا و هزینه آن بسیار پایین است، برای آن دسته از افرادی که در صرافی بایننس فعالیت می‌کنند و کیف پول مخصوص به این پروتکل‌ها را در اختیار دارند، مناسب است.

توجه داشته باشید که برای تبدیل انواع تتر به یک‌دیگر می‌بایست شبکه مبدأ و شبکه مقصد یکسان باشد، در غیر این صورت سرمایه شما از بین خواهد رفت. به عنوان نمونه نباید تتر روی شبکه ترون را به تتر روی شبکه اتریوم انتقال دهید.

 

اگر برای خرید تتر به مشاوره نیاز دارید با ما تماس بگیرید
" مشاوره رایگان ارز های دیجیتال "

 

مزایای ارز دیجیتال تتر

 

همانطور که می‌دانید وجود استیبل کوین‌ها به خصوص تتر، یکی از دلایل اصلی رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل به افرادی که قصد استفاده از نوسانات بازار را دارند، خرید این رمزارز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. با این وجود، مزایای بسیاری برای سرمایه‌گذاران دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از :

  • حفظ و نگهداری سود حاصل از معاملات

بازار ارزهای دیجیتال را بدون وجود رمزارز تتر در نظر بگیرید که شما برای معامله هر ارزی، مجبور به استفاده از بیت کوین باشید. فرض کنید که در یک معامله با خرید ارز دیجیتال به واسطه بیت کوین سود کرده باشید. در نتیجه پس از انجام معامله تعداد بیت کوین‌های موجود از تعداد بیت کوین‌های اولیه بیشتر خواهد بود. اگر بخواهید آن‌ها را بفروشید و به دلار تبدیل کنید، ممکن بازار دچار نوسانات شدید شده و ارز دلاری آن به هنگام فروش کاهش یابد.

بدین ترتیب نه تنها سود خود را از دست داده‌اید، بلکه دچار ضرر هم شده‌اید. با حضور استیبل کوین‌هایی نظیر تتر این مشکل مرتفع شده است. معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که معاملات خود را با تتر انجام می‌دهند به دلیل سود دریافتی، مقدار تتر آن‌ها افزایش می‌یابد. از آنجایی که قیمت تتر همواره ثابت است، مقدار سود دریافتی ثابت بوده و تا زمانی که معامله‌ای انجام ندهند میزان سود یا ضرر آن‌ها تغییری نخواهد کرد.

 

  • عدم نیاز به سیستم بانکی برای ثبت تراکنش‌ها
  •  

اگر معاملات انجام شده در بازار ارزهای دیجیتال توسط ارز فیات انجام شود، تراکنش ها باید از طریق سیستم بانکی ثبت شوند که ممکن ثبت معامله و دریافت پول، چند روز زمان ببرد. این در حالی است که با وجود تتر می‌توانید در عرض چند دقیقه معاملات خود را انجام داده و به کیف پولتان انتقال دهید. سرعت بالای این رمزارز در انجام معاملات موجب شده تا امکان بیشتری برای شرکت در معاملات و کسب سود داشته باشید.

 

  • انتقال بسیار سریع و ارزان پول
  •  

نقل و انتقال پول در شبکه سوئیفت و در بستر بانکی هزینه بسیار بالایی دارد که در صورت عدم پشتیبانی صرافی، از مسأله از پول شما مهم‌تر می‌شود. چرا که مبلغ هنگفتی را باید صرف هزینه تبدیل پول و انتقال آن از سیستم بانکی کنید. ارز دیجیتال تتر این امکان را فراهم کرده تا بتوانید بدون مراجعه به صرافی، تنها با پرداخت هزینه کارمزد شبکه بلاک چین هر مقدار پولی که بخواهید از نقطه‌ای به نقطه دیگر و در عرض چند دقیقه انتقال دهید.

 

  • محافظت از سرمایه
  •  

یکی از روش‌های حفظ سرمایه در کشورهایی که دارای تورم سالانه بالایی هستند، خرید طلا و دلار است. با پیدایش بازار ارزهای دیجیتال، مردم بخش از سرمایه‌های خود را نیز در این بازار وارد کرده‌اند. از آنجایی که سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزهای معمولی به دلیل نوسان بیش از حد، با ریسک بسیار زیادی همراه است، سرمایه‌گذاری روی تتر به دلیل ارزش ثابت آن، ریسکی به همراه نخواهد داشت. این را به وضوح می‌توان در کشورهایی مانند ونزوئلا و ترکیه مشاهده کرد که به دلیل کاهش روزانه ارزش پول ملی کشور خود، با بازار ارزهای دیجیتال به خصوص تتر روی آورده‌اند.

 

  • کارایی بسیار بالا در بسترهای معاملاتی
  •  

برای همه افراد امکان دسترسی به پول‌های فیات رایج، مثل دلار و یورو وجود ندارد. از آنجایی که ارزهای فیات دارای ماهیتدولتی هستند، مبادله رمزارزها به واسطه این ارزها، مشکلات زیادی را برای صرافی‌ها به وجود می‌آورد. وجود استیبل کوین‌هایی نظیر تتر توانسته مشکلات مربوط به انجام معاملات و دسترسی به منابع ارزی را حل کند.

 

معایب ارز دیجیتال تتر

 

ارز دیجیتال تتر امکانات بسیار زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده، اما در عین حال مشکلاتی را نیز برای معامله‌گران بازارهای ارز دیجیتال به وجود آورده است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از :

 

  • متمرکز بودن
  •  

از مهم‌ترین دستاوردهای ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز بودن آن‌هاست. اما تتر برخلاف سایر ارزهای دیجیتال توسط یک شرکت ایجاد شده و توسط آن اداره و کنترل می‌شود. از این رو برای استفاده از این رمزارزها نیاز است تا به نهاد مدیریتی آن اعتماد داشته باشید. لازمه این اعتماد، ذخیره کافی برای تترهای تولید شده است که آنچه تاکنون این شرکت نشان داده، آن است که چندان قابل اعتماد نیست. همچنین این امکان وجود دارد که با دستکاری در عرضه تتر، قیمت سایر رمزارزها نیز تغییر کند.

 

  • مشکلات قانونی
  •  

با توجه به این که پشتوانه تتر ارز فیات است، باید بر اساس قوانین آن عمل کرده و تحت نظر آن باشد. همین امر ممکن است موجب دخالت دولت‌ها در این شرکت شود. از آنجایی که بانک مرکزی دیدی منفی به ارزهای دیجیتال دارد، خطر بزرگی این رمزارز را تهدید می‌کند. در نتیجه ممکن است نقد کردن آن در سیستم بانکی با مشکل مواجه شود.

 

  • وابسته بودن به ارزهای فیات
  •  

با وجود این که وابستگی تتر به ارزهای فیات، توانسته امکان معامله را برای کاربران فراهم کند اما مشکلاتی را نیز به وجود آورده است. این بدان معناست که هر اتفاقی در سیستم مالی ارز فیات روی دهد، معادل آن نیز برای تتر اتفاق خواهد افتاد.

 

سخن پایانی

 

در این مطلب با مفهوم تتر آشنا شده و دانستیم یکی از کاربردی‌ترین رمزارزهاست. به عبارتی تتر واسطی بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال بوده و دارای ارزشی همواره برابر با 1 دلار است. علی‌رغم وجود دغدغه‌هایی مبنی‌بر عدم ذخیره‌سازی مقدار کافی دلار به عنوان پشتوانه، سرمایه‌گذاران همچنان برای انجام معاملات خود از این ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. این امر نیز به دلیل وجود مزایای بسیار زیاد این رمزارز است. در ادامه نیز به بررسی انواع تتر پرداخته و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم.

 

سوالات متداول

 

 تتر چیست و دلیل اصلی پیدایش آن چیست؟

 

تتر، یک ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین است که به آن استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار نیز گفته می‌شود. اصلی‌ترین دلیل پیدایش تتر و سایر استیبل کوین‌ها، وجود نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که قیمت رمزارزهایی چون بیت کوین همواره در حال تغییر است و ممکن است طی یک روز نوسانات شدیدی را تجربه کنند و با کاهش یا افزایش شدید قیمت مواجه شوند، نمی‌توان از آن‌ها در تبادلات مالی روزانه استفاده کرد. اما تتر به دلیل دارا بودن مقداری ثابت، این مشکل را حل کرده است.

 

 مزایای تتر کدام است؟

 

حفظ و نگهداری سود حاصل از معاملات/ عدم نیاز به سیستم بانکی برای ثبت تراکنش‌ها/ انتقال بسیار سریع و ارزان پول/ محافظت از سرمایه/ کارایی بسیار بالا در بسترهای معاملاتی

 

 معایب تتر کدام است؟

 

متمرکز بودن/ مشکلات قانونی/ وابسته بودن به ارزهای فیات

 

 چگونه می‌توان به خرید و فروش تتر در ایران پرداخت؟

 

آسان‌ترین روش برای خرید و فروش تتر در ایران، استفاده از وب‌سایت‌هایی نظیر حامی پرداخت است که مشغول ارائه خدمات به کاربران ایرانی است. با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تتر خرید و فروش کنید. همچنین می‌توانید از این سایت‌ها برای تبدیل تتر به ریال استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]