خریدو فروش بیت کوین آسان و مطمعن در حامی پرداخت

در سال ۲۰۰۸ شخص و یا گروهی با نام واقعی یا مستعار ساتوشی ناکاموتو ارز دیجیتالی به نام بیت کوین معرفی کرد تا تحول عظیمی در نظام پرداخت به وجود آورد .

خصوصیت های ویژه این ارز دیجیتال خیل عظیمی از کاربران را برای سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال متقاعد کرده است . 

بیت کوین خاصیت ضد تورمی دارد تعداد آن محدود و استخراج آن به مرور سخت میشود هرچقدر به میزان پذیرش بیت کوین در بین جوامع افزوده شود قیمت آن نیز بالاتر میرود زیر عرضه آن کم و محدود ولی تقاضا برای خرد آن بالاست .

همینطور کارمزد پایین نقل و انتقال آن در مبالغ بالا همچنین سرعت بالای انجام تراکنش های آن و غیر متمرکز بودن بیت کوین به این معنا که هیچ نهاد و سازمان و یا دولتی بر انجام تراکش های آن نظارت ندارد سبب شده این ارز برای تجار بسیار محبوب شود و ترجیح تاجران بر این است که به جای اینکه معاملات خود را با ارز های رایج مانند دلار و یورو یوان انجام دهند از بیت کوین کمک بگیرند .

هم اکنون میتوانید به راحتی و با سرعت بالا اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین در سامانه حامی پرداخت اقدام نمایید .

توضیحات بیشتر در رابطه با ارز دیجیتال بیت کوین در مقاله 

بیت کوین چیست ؟

Bitcoin-BTC

قیمت بیت کوین امروز

[parsinex-exform btc]

[ چارت قیمت روزانه بیت کوین به دلار ] 


بیت کوین یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال در جهان می باشد که بر روی بستر بلاکچین مبادله می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارز دیجیتال بیت کوین می توانید به مقاله بیت کوین چیست ؟ در سایت حامی پرداخت مراجعه نمایید .

بله ! حامی پرداخت تمامی خدمات مربوط به خرید و فروش بیت کوین را ارائه میدهد.

پس از انجام تراکنش انتقال و اعلام TXID معتبر و انجام Confirm تراکنش واریز مبلغ ریالی به حساب کاربری احراز هویت شده صورت می گیرد .

 

حداقل خرید بیت کوین از حامی پرداخت برابر 7 میلیون ریال و حداقل فروش بیت کوین به حامی پرداخت 1 میلیون ریال میباشد . 

حداکثر خرید و فروش بیت کوین از حامی پرداخت مبلغ 10 میلیارد ریال میباشد .  جهت خرید و یا فروش مبالغ بالا تر با پشتیبانی حامی پرداخت ارتباط بر قرار بفرمایید .

illu-support

آیا به پشتیبانی نیاز دارید ؟​

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

بیشترین رمزارزی که در دنیای امروز درباره آن صحبت می‌شود و در ایران نیز بحث آن بسیار داغ شده، چیزی جز بیت‌ کوین نیست. نخستین رمز ارزی که با ورودش به جهان، انقلاب عظیمی به پا کرد و تا مدت‌ها تیتر اول رسانه‌ها بود و اقتصاددانان بحث‌های نظری گسترده‌ای را درباره آن ارائه می‌کردند. اگر بیت‌ کوین هنوز هم برای شما شبیه به یک معماست یا با افزایش وسوسه‌انگیز قیمت این ارز دیجیتال، دوست دارید در بازار کریپتو فعالیت کنید اما اطلاعی درباره آن ندارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بیانی ساده شما را با کلیات آن آشنا کنیم.

 

خرید بیت کوین

 

بیت‌کوین چیست؟

 

بیت‌ کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که از ترکیب دو واژه بیت (Bit) به معنای کوچک‌ترین واحد اطلاعاتی در علوم رایانه، و کوین (Coin) به معنای سکه در ژانویه سال 2009 میلادی ایجاد شد و توانست شاخه جدیدی را در دنیای بازارهای مالی ایجاد کند. این ارز از ایده‌های فردی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» پیروی می‌کند. هویت فرد یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده‌اند هنوز مشخص نشده و تا به امروز مخفی مانده است. بیت ‌کوین نسبت به مکانیزم‌های پرداخت آنلاین سنتی در سراسر دنیا، نوید کارمزد تراکنش‌های کمتری را برای انتقال می‌دهد. این ارز، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که بر این شبکه به طور کامل مسلط است.

به عبارت دیگر، این ارز دیجیتال نوعی پول الکترونیکی محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توانید به خرید کالا یا خدمات پرداخته و به هر نقطه‌ای از دنیا، پول انتقال دهید. از آنجایی که هیچ بیت ‌کوینی به صورت فیزیکی وجود ندارد، آنچه که در دسترس همه کاربران قرار دارد، تنها زیرحساب‌ها هستند. از این رو برای پردازش تراکنش‌های مالی و این حجم عظیم از اطلاعات، نیازمند سیستمی با قدرت پردازش بسیار بالاست و چون توسط دولت یا نهادی پشتیبانی نمی‌شود، هیچ یک از کشورها آن را به عنوان یک کالای رسمی و با ارزش به شمار نمی‌آورند. اگرچه بیت‌ کوین پول قانونی و رایجی در بین مردم محسوب نمی‌شود، اما نمودارهای آن در میان معامله‌گران طرفداران زیادی دارد و هنگام معامله به صورت اختصاری BTC خوانده می‌شود.

 

عملکرد شبکه بیت‌ کوین چگونه است؟

 

اگر بخواهیم عملکرد بیت‌ کوین را از دید یک کاربر عادی بیان کنیم، اپلیکیشن یا برنامه‌ای است که بر روی دستگاه شما اعم از رایانه یا تلفن همراه نصب شده و برای انجام تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما حقیقت امر چیز دیگری است و در یک جمله خلاصه نمی‌شود. شبکه بیت کوین بر روی بستری به نام بلاک ‌چین واقع شده که تمامی کاربران به آن دسترسی دارند. بلاک ‌چین تمامی تراکنش‌های سیستم را در بر گرفته و به کاربران اجازه می‌دهد تا از صحت تراکنش خود مطمئن شوند و علاوه‌بر کنترل و نظارت لحظه‌ای بر انجام تراکنش‌ها، اعتبار آن را با استفاده از یک امضای دیجیتالی محافظت کنند.

این بستر بر پایه شبکه همتا به همتا (P2P : Peer to Peer) کار می‌کند و یک سیستم مجزای کامپیوتری ندارد، بلکه تمامی فرآیندها در کل شبکه پخش شده و هر کاربر بخشی از پردازش‌ها را انجام می‌دهد. با توجه به اینکه بیت‌ کوین با استفاده از الگوریتم‌های اثبات کار در شبکه بلاک‌ چین فعالیت می‌کند، برای استخراج بلاک‌ های جدید به ماینرها نیاز دارد. به هر ماینری که در شبکه فعالیت می‌کند، پاداشی تعلق می‌گیرد که از دو بخش پاداش بلاک و کارمزد تراکنش‌‌ها تشکیل شده و کارمزد هر یک از تراکنش‌ها براساس ترافیک موجود در شبکه تعیین می‌شود. همین امر موجب شده تا ارز دیجیتال بیت ‌کوین در برابر فسادهای مالی و دخالت دولت‌ها مقاوم باشد.

 

 

ویژگی‌های که بیت‌ کوین را متمایز می‌کند

 

از آنجایی که بیت ‌کوین تحت نظارت هیچ نهاد یا سازمانی قرار ندارد، شاید بارها و بارها در رسانه‌ها شنیده باشید که بیت‌ کوین پول خلافکاران است و افراد خلافکار برای اینکه ردپایی در فعالیت‌های مجرمانه خود بر جای نگذارند و ناشناس بمانند، از بیت ‌کوین استفاده می‌کنند. جدا از تمامی این خصوصیاتی که رسانه‌ها به اشتباه به بیت‌ کوین نسبت می‌دهند، ویژگی‌هایی موجب متمایز شدن این ارز دیجیتال نسبت به سایر پول‌های فیزیکی و دیجیتالی شده است که عبارتند از :

 

  • غیرمتمرکز بودن

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های بیت ‌کوین غیرمتمرکز بودن آن است. این بدان معناست که قدرت خلق پول در شبکه بین افراد توزیع شده و به صورت متمرکز دست هیچ نهاد یا سازمانی قرار ندارد. همانطور که شما در سیستم بانکداری به یک نهاد یا سازمان همچون بانک، به عنوان طرف سوم اعتماد می‌کردید، این اعتماد در بین تمامی افرادی که بر تراکنش‌ها نظارت می‌کنند وجود داشته و به عبارتی شما به یک سیستم اعتماد می‌کنید. سیستمی که دارای کدهای برنامه‌نویسی شده و قوانینی شفاف است.

 

  • تراکنش‌های نیمه‌ناشناس

همانطور که می‌دانید برای استفاده از هر سیستم بانکی نیاز به افتتاح حساب و ارائه مشخصات است اما در بیت ‌کوین ساخت کیف پول جدید و یا به عبارتی ساخت یک حساب جدید، در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. اگرچه به هنگام ایجاد آدرس کیف پول، اطلاعات هویتی شما در شبکه ناشناس باقی می‌ماند اما این بدان معنا نیست که فعالیت‌های شما نیز پنهان خواهد ماند.

شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی آدرس بدون ارائه مدارک هویتی بسازید و تراکنش‌ انجام دهید، اما باید بدانید که تمامی تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت ‌کوین ناشناس نبوده و به صورت نیمه‌ناشناس هستند. یعنی هر کس که بخواهد می‌تواند تراکنش را پیگیری کند و به آدرس کیف پول دسترسی داشته باشد، اما نمی‌تواند به اطلاعات هویتی شما دست پیدا کند. از این رو برخی از صرافی‌ها برای جلوگیری از مصادیق مجرمانه همچون پولشویی، به احراز هویت کاربران می‌پردازند.

 

  • محدود بودن تعداد بیت‌ کوین‌ ها

هر نهاد یا سازمانی همچون بانک، این قدرت را در اختیار دارد تا به میزان نامحدودی پول چاپ کند که این کار موجب کاهش ارزش پول ملی آن کشور خواهد شد. در شبکه بیت‌کوین با اینکه هر یک از افراد توانایی خلق پول را دارند اما حداکثر تعداد کوین‌ هایی که تولید می‌شود از 21 میلیون فراتر نخواهد رفت. به عبارت دیگر ویژگی محدود بودن؛ یکی از اصلی‌ترین دلایلی موجود برای ارزشمند شدن بیت‌ کوین است.

 

  • غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌ها

گاهش ممکن است پیش بیاید که در سیستم بانکی، زمانی که می‌خواهید پولی را به حساب شخص دیگری انتقال دهید، پس از وارد کردن شماره کارت، بدون خواندن مشخصات فرد، تأیید نهایی می‌کنید. پس از اینکه متوجه اشتباه خود می‌شوید، به بانک مراجعه کرده و با پیگیری تراکنش و در برخی مواقع مراجعه به نهادهای قضایی می‌توانید پول خود را دریافت کنید. اما این امکان در بیت‌ کوین وجود نخواهد داشت و اگر به اشتباه پولی را به آدرس دیگری بفرستید، قابل برگشت نخواهد بود. همین امر موجب شده که بیت ‌کوین‌ های بسیاری به دلیل فراموش کردن کلیدهای خصوصی یا ورود آدرس‌های اشتباهی از بین بروند و غیرقابل دسترسی باشند.

 

  • غیرقابل جعل بودن

از آنجایی که تعداد کل کوین‌ ها حداکثر 21 میلیون واحد است، امکان ساخت تراکنش ساختگی وجود ندارد. تکنیک‌های رمزنگاری مورد استفاده در تولید بیت‌کوین و وجود کلیدهای عمومی و خصوصی نیز موجب غیرقابل جعل بودن آن شده است. این بدان معناست که دیگر چیزی به نام بیت‌ کوین جعلی وجود ندارد.

 

  • قابلیت حمل و جابه‌جایی ساده‌تر

حمل مقادیر زیاد پول و طلا همواره مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت. برترین ویژگی بیت‌ کوین آن است که می‌توانید تنها با به خاطر سپردن یک رشته عبارت تحت عنوان کلید خصوصی، هر مبلغی را که می‌خواهید جابه‌جا کنید. البته کیف پول‌های سخت‌افزاری شبیه فلش نیز وجود دارند که امنیت بیشتری نسبت به یک تکه کاغذ داشته و می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

سخن پایانی

 

در این مطلب با مفهوم بیت‌ کوین آشنا شده و دانستیم که بیت‌ کوین یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که توانسته تحول عظیمی را در بازارهای مالی ایجاد کند و این روزها از آن به عنوان طلای جدید دیجیتال یاد می‌شود. این ارز دیجیتال امکان انجام معاملات P2P را فراهم کرده و حریم خصوصی افراد را در شبکه بلاک‌ چین حفظ می‌کند. از آنجایی که برای انجام این معاملات نیازی به شخص ثالث نیست و هیچکس در رأس قدرت قرار ندارد، غیرمتمرکز بودن از بارزترین ویژگی‌های بیت‌ کوین به شمار می‌رود. در ادامه نیز به بررسی مواردی پرداختیم که بیت‌کوین را نسبت با سایر پول‌های فیزیکی و دیجیتال، متمایز می‌کند.

 

سوالات متداول

 

  •  بیت ‌کوین چیست؟ 

بیت ‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که برخلاف سایر ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود. به عبارتی دیگر، این ارز دیجیتال نوعی پول الکترونیکی محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توانید به خرید کالا یا خدمات پرداخته و به هر نقطه‌ای از دنیا، پول انتقال دهید.

 

  •  مزایای بیت‌ کوین کدام است؟

غیرمتمرکز بودن، تراکنش‌های نیمه‌ناشناس، محدود بودن تعداد بیت ‌کوین‌ ها، غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌ها، غیرقابل جعل بودن و قابلیت حمل و جابه‌جایی ساده‌تر

 

  • معایب بیت‌ کوین کدام است؟

همانند هر چیزی دیگری در دنیا، بیت‌ کوین نیز بدون نقص نیست. مهم‌ترین معایب آن به خصوص افرادی که تازه‌وارد هستند و شناخت کافی در این حوزه ندارند شامل امکان کلاه‌برداری، فعالیت در بازار سیاه، نوسانات قیمتی بالا، عدم برگشت‌پذیری تراکنش‌ها، حملات سایبری و تراکنش‌های آهسته است. از دیگر معایب آن می‌توان به عدم پذیریش از سوی بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی، در حال توسعه بودن نرم‌افزار بیت‌ کوین به منظور افزایش سطح امنیت کاربران، ناپایداری و عدم پوشش بیمه‌ای کسب و کارهای بیت ‌کوینی اشاره کرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]