در این مقاله، قصد داریم به شما عزیزان یک صرافی ارز دیجیتال در تهران را معرفی کنیم. همچنین، به بررسی ماهیت ارز دیجیتال و دلایل خرید آن خواهیم پرداخت. اگر در تهران حضور دارید و علاقه‌مند به خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، امکان دسترسی به صرافی‌های ارز دیجیتال در تهران به صورت آنلاین یا حضوری برای شما وجود دارد.

همچنین، با انواع صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد و در نهایت با یک صرافی ارز دیجیتال که خدمات خرید و تبدیل ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین یا حضوری در تهران ارائه می‌دهد آشنا می‌شویم .

 

خرید ارز دیجیتال در تهران

ارز دیجیتال چیست ؟

 

ارز دیجیتال یک پول است که در فضای اینترنتی استفاده می‌شود. این نوع ارزها فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند و نسخه‌ای فیزیکی ندارند. با این حال، تمام ویژگی‌های پول فیزیکی را دارند. ارزهای دیجیتال بدون محدودیت سیاسی یا جغرافیایی عمل می‌کنند و تراکنش‌ها می‌توانند از هر جای جهان انجام شوند.

بیت‌کوین، معروف‌ترین ارز دیجیتال است که توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. هویت این فرد کاملاً مشخص نیست و فرضیه‌هایی وجود دارد که ممکن است این فرد نامی مستعار برای یک  فرد یا گروه باشد که اولین ارز دیجیتال، یعنی بیت‌کوین را ایجاد کرده‌اند. بیت‌کوین اولین و مهم‌ترین پول دیجیتال است و بیشتر از سایر ارزهای دیگر مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

بیت‌کوین به عنوان ارزی مهم در دنیای دیجیتال شناخته می‌شود. این ارز قیمت ارزهای دیگر را تعیین می‌کند و تأثیرات قابل توجهی روی مسیر و روند بازار کریپتو کارنسی ها دارد.

قبل از اینکه ایده ارائه اسکناس‌ها و ارز های دیجیتالی مطرح شود ، بیت‌کوین به عنوان یک ارز به بازار عرضه شد که هیچ واسطه‌ای بین فرستنده و گیرنده در تراکنش‌های مختلف وجود نداشت.

به عبارت دقیق‌تر، ارز دیجیتال بیت‌کوین در یک بستر کاملاً غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و امکان معامله مستقیم بین دو فرد را بدون نیاز به بانک‌ها و نهادهای واسط فراهم می‌کند. بیت‌کوین و روش جذاب تراکنش با آن، قبل از ظهور ایده پول دیجیتال، با معرفی وایت پیپر بیت که به دنیا معرفی شد.

چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم ؟
مطالعه بیشتر ...

 

مشاوره رایگان خرید و فروش ارز های دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال

چرا باید ارز دیجیتال بخریم ؟

با توجه به مشکلاتی که سامانه‌های مالی سنتی و بانکی در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند، بسیاری ترجیح می‌دهند پول‌های خود را در بانک نگذارند و با خرید ملک، طلا، سکه و ارزهایی مانند دلار از آن محافظت کنند. همچنین، ارزش پایین ریال هم دلیل دیگری برای این کار است. در بین ارزهای دیجیتال، به دلیل استفاده از سامانه غیرمتمرکز بلاکچین، افراد با مشکلات امنیتی و حریم خصوصی مواجه نیستند. شما می‌توانید هر تراکنشی در این شبکه انجام دهید بدون آنکه ردیابی شوید یا اطلاعات شما به هر ترتیبی به دست افراد غریبه بیفتد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ارزهای دیجیتالی ارزش زیادی دارند و به طور کلی با وجودی که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند، ارزش آن‌ها صعودی است.در اینجا فقط کافی است بدانید که ارزهای دیجیتال شرایط قیمتی بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارند. بنابراین هر نوع استراتژی سرمایه‌گذاری که داشته باشید، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت، ارزهای دیجیتال به شما در افزایش سرمایه کمک خواهند کرد.

دلیل دیگری که در پاسخ به سؤال “چرا باید ارز دیجیتال بخرم” مطرح است، نقدشوندگی بالای ارز های دیجیتال است. بازار ارزهای دیجیتالی پر از افرادی است که حاضرند در کمترین زمان ممکن کوین‌های شما را در ازای ریال، دلار، یورو یا هر ارز فیات دیگر بخرند. بنابراین اگر به پول نقد و سنتی نیاز داشته باشید، می‌توانید به سرعت اینگونه معاملات را انجام دهید. به طور کلی، در هر نوع سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی دارایی از فاکتورهای بسیار مهم است.

شما هرگز نمی‌توانید نصف یک عدد سهام را بخرید، اما ارزهای دیجیتال امکان خرد شدن دارند. به عنوان مثال، می‌توانید 0.00005 بیت‌کوین بخرید. در ایران، امکان خرید بیت‌کوین با تنها 50 هزار تومان وجود دارد، در حالی که قیمت یک واحد بیت‌کوین چند هزار دلار است و بیشتر کاربران به این اندازه‌ سرمایه ندارند.

یکی دیگر از دلایلی که چرا باید ارز دیجیتال بخریم، به تغییر شکل بازارهای مالی برمی‌گردد. پیدایش ارزهای دیجیتال مانند آغاز به کار اینترنت بود. به احتمال زیاد، سیستم سنتی پول، اسکناس و بانک به زودی کمرنگ خواهند شد و ارزهای دیجیتال و بلاکچین جای آن‌ها را خواهند گرفت. بنابراین، وارد شدن به این دنیا و به دست آوردن آموزش‌های لازم به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از این فناوری نوظهور ببرید.

 

چگونه ارز دیجیتال بخریم ؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم ؟

 

برای خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید یک صرافی مناسب را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل ارز محلی شما مانند ریال به رمز ارز را داشته باشد. می‌توانید یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال و یا یک صرافی حضوری ارز دیجیتال انتخاب کنید. همچنین برای نگهداری رمز ارزها، نیاز است که یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. پس از انتخاب صرافی مناسب و ساخت کیف پول، کافیست در صرافی مورد نظر ثبت نام و احراز هویت کنید تا بتوانید تبدیل ارز رایج کشور به رمز ارز را انجام دهید و ارز دیجیتال بخرید.

کیف پول نرم‌ افزاری ارز دیجیتال چیست ؟
مطالعه بیشتر ...

سپس، با تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال مورد نظر، نقاط مناسب برای خرید را پیدا کنید و از صرافی ارز دیجیتال خرید کنید. سپس می‌توانید ارزهای خریداری شده را به کیف پول خود منتقل کنید.

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

 

صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج (Exchange) به محیطی اطلاق می‌شود که در آن افراد می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند و آن‌ها را به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل نمایند. صرافی می‌تواند یک وبسایت باشد یا یک اپلیکیشن موبایل که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود یا هر دوی آن‌ها.

با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال، شما می‌توانید با پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارزهای دیجیتال را خریداری کنید یا ارز دیجیتال خود را در مقابل پول ملی (مانند ریال) یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید. در صرافی‌های آنلاین، برای ثبت‌نام یا انجام معامله، نیاز به حضور فیزیکی در محل دفتر صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد و تنها کافی است از طریق وبسایت یا اپلیکیشن موبایل اقدام کنید. چرا که وقتی با دارایی‌های دیجیتال سروکار داریم، نیاز به مراجعه حضوری از بین می‌رود.

 

مشاوره رایگان خرید و فروش ارز های دیجیتال

 

انواع صرافی ارز دیجیتال

 

در حال حاضر، انواع مختلفی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برخی از صرافی‌های شناخته شده از جمله صرافی‌های متمرکز (CEX)، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و صرافی‌های ترکیبی هستند که هر کدام به زیرشاخه‌های خاصی تقسیم می‌شوند.

صرافی‌های متمرکز به دو بخش P2P و OTC تقسیم می‌شوند. در صرافی‌های P2P، وب سایت یا اپلیکیشن صرافی نقش یک پلتفرم برای اتصال خریدار و فروشنده را بازی می‌کند، اما در صرافی‌های OTC، خود صرافها به صورت مستقیم اقدام به خرید یا فروش رمزارز کاربران می‌کنند. صرافی‌های متمرکز توسط یک شخص، گروه یا شرکت مدیریت می‌شوند و در واقع یک نهاد در پشت صحنه صرافی وجود دارد که سیاست‌های آن را مدیریت می‌کند و به دارایی های کاربران دسترسی دارد.

صرافی‌های غیرمتمرکز بسترهای غیرمتمرکز آنلاینی برای تبدیل رمزارزهای مختلف به یکدیگر هستند. در این نوع از صرافی‌ها، دارایی‌های کاربران بر روی کیف‌پول‌های شخصی آن‌ها ذخیره می‌شوند و در بسترهای آنلاین و ولت‌های صرافی نگهداری نمی‌شوند. البته باید توجه داشت که از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز نمی‌توان ارزهای رایج مانند دلار و تومان را به رمزارز تبدیل کرد و برای تبدیل ارزهای فیات به ارز دیجیتال باید حتماً از صرافی‌های متمرکز استفاده کرد.

آشنایی با شرکت سازنده تتر (iFinex - بیت فینکس Bitfinex)
مطالعه بیشتر ...

همچنین، برخی از صرافی‌ها مدل ترکیبی از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز هستند که هر بخش خدمات خاص خود را به کاربران ارائه می‌دهد.

 

صرافی های حضوری

صرافی های حضوری

صرافی‌های حضوری نیز نوع دیگری از صرافی‌ها هستند که با حضور در دفتر یا فروشگاه صرافی ، مشتری ها به خرید و فروش رمزارز می‌پردازند. این روش از خرید و فروش ارز دیجیتال از امنیت بالاتری برخوردار است. عموماً مشتریانی که قصد خرید ارزهای دیجیتال در حجم بالا را دارند، ترجیح می‌دهند خرید و فروش خود را به صورت حضوری انجام دهند.

 

صرافی ارز دیجیتال در تهران

مشاوره رایگان خرید و فروش ارز های دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال در تهران

اگر  قصد خرید ارز دیجیتال در تهران را دارید، می‌توانید از خدمات صرافی‌هایی که در تهران فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. همچنین، در صورت تمایل به استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین، فرقی نمی‌کند که صرافی در کدام استان ایران فعالیت می‌کند، می‌توانید به صورت آنلاین از خدمات آن صرافی استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از خدمات صرافی‌های حضوری ارز دیجیتال استفاده کنید و در تهران حضور دارید، باید یک صرافی را پیدا کنید که امکان خرید و فروش حضوری رمزارز را در تهران فراهم کند.

 شما با مراجعه به آدرس آن صرافی، می‌توانید رمزارزهای مورد نظر خود را خریداری یا به آن صرافی بفروشید. همچنین، اگر می‌خواهید مبلغ بالایی از ارزهای دیجیتال را خریداری کنید یا قصد خرید عمده تتر را دارید، بهتر است این معامله را به صورت حضوری انجام دهید، زیرا هم نقل و انتقال پول در حجم بالا در صرافی‌های آنلاین سخت است و هم خرید حضوری از امنیت و اطمینان بالاتری برخوردار است.

صرافی حامی پرداخت یک صرافی ارز دیجیتال در تهران است که امکان خرید آنلاین و حضوری ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. در صورت تمایل به خرید آنلاین، می‌توانید با مراجعه به سایت این صرافی عضو شوید و آنلاین ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. همچنین، اگر قصد خرید حضوری در بستری امن و مطمئن را دارید، می‌توانید از خدمات خرید و فروش حضوری ارزهای دیجیتال صرافی حامی پرداخت استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]