چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم ؟

سایت حامی پرداخت مقاله‌ای در مورد نحوه انتخاب و ساخت کیف پول بیت کوین و ارزهای دیجیتال آماده کرده که امیدوارم براتون مفید باشه و استفاده کنید.

این مقاله رو به چند بخش تقسیم کردیم بخش اول در رابطه با کیف پول ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم و به این سؤال جواب میدیم که چرا باید کیف پول بیت کوین داشته باشیم.

در ادامه در مورد انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم و با نصب و استفاده از چند کیف پول برتری ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم.

سعی کردیم یک مقاله بسیار کامل و جامع تهیه کنیم و تمامی سؤالات در مورد ساخت و استفاده از ولت ارزهای دیجیتال رو پاسخ بدیم.

 

کیف پول بیت کوین چیست و چرا باید کیف پول ارزهای دیجیتال داشته باشیم؟

برای نگهداری از هر دارایی بهتر است آن را در جایی امن و مطمئن نگهدارید فرقی نمی‌کند این دارای پول نقد باشد یا ارزهای دیجیتال در هر صورت باید به فکر جایی امن و مطمئن باشید تا با خیال راحت از دارایی خود نگهداری کنید.

ولت‌های ارز دیجیتال معمولاً چندین قسمت مشترک دارند بخشی برای نمایش لیستی ارزهای دیجیتال و نمایش موجودی مربوط به هر ارز، بخشی برای دریافت و ارسال ارز دیجیتال و همین‌طور قسمتی برای تنظیمات کیف پول.

در عصر دیجیتالی که همه چیز به سرعت در حال دیجیتالی شدن است بهتر است هرچه سریع‌تر دست به کار بشید و یک کیف پول دیجیتالی ارزهای دیجیتال بسازید.

در ادامه مقاله چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم ؟ با انواع کیف پول های ارز های دیجیتال آشنا میشویم .

 

انواع کیف پول های ارز های دیجیتال

  • کیف پول های تحت وب
  • کیف پول های نرم افزاری
  • کیف پول های نرم افزاری موبایل
  • کیف پول های سخت افزاری
  • کیف پول کاغذی
آیا تتر میتواند جایگزین ارز فیات شود ؟
مطالعه بیشتر ...

 

کیف پول های تحت وب

 

در این نوع کیف پول ها کلید خصوصی شما در بستر وب نگهداری میشود امنیت کیف پول های تحت وب در بین کارشناسان امنیتی مورد بحث میباشد و در این موضوع اتفاق نظر دارند که نگهداری کلید های خصوصی رمز ارز ها در بستر اینترنت امن نیست .
کیف پول های تحت وب معمولا کلید های خصوصی را در اختیار مالک کیف پول قرار نمیدهند و استفاده از این کیف پول ها ریسک های در بر دارد .

همین‌طور به دلیل وابستگی کاربران به مالک بستر جهت برداشت دارایی‌ها امکان تحریم شدن و بلوکه شدن دارایی در این‌گونه کیف پول‌ها بالاست.

از معروف‌ترین و معتبرترین کیف پول‌های تحت وب کیف پول بلاک چین را می‌توان نام برد در سایت بلاک چین دات کام می‌توانید به راحتی ثبت نام کرده و استفاده کنید.

در مقاله آموزش ساخت کیف پول بلاک چین به صورت کامل در رابطه با این کیف پول صحبت کرده‌ام و آموزش کامل کیف پول بلاک چین را در این مقاله می‌توانید ببینید.

صرافی‌های آنلاین رمز ارزی نیز کیف پول‌های آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند کاربران می‌توانند به راحتی نسبت به دریافت و ارسال رمز ارز از طریق این ولت‌ها اقدام نمایند.

همان‌طور که قبلاً گفتیم به دلیل این که کلید خصوصی کیف پول ساخته شده در این ولت‌ها در اختیار مالک کیف پول قرار نمی‌گیرد و همین‌طور مسائلی از جمله هک شدن و بلوکه شدن دارایی‌ها نگهداری طولانی مدت دارایی‌های رمز ارزی و دیجیتال در این کیف پول‌ها اصلاً پیشنهاد نمی‌شود و ریسک بسیار دارد.

 

 

کیف پول‌های نرم افزاری

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست ؟
مطالعه بیشتر ...

 

نوع دیگری از کیف پول‌ها کیف پول‌های نرم افزاری هستند این نوع از ولت‌ها را می‌توان بر روی دیوایس های مختلفی با سیستم عامل‌های متفاوت نصب کنید.

در واقع شما می‌توانید این کیف پول‌ها را بر روی سیستم عامل‌های ویندوز مک لینوکس و انواع سیستم عامل‌های تلفن همراه از جمله اندروید و ای او اس نصب و استفاده کنید.

در این مقاله کیف پول‌های نرم افزاری را به دو دسته کیف پول‌های نرم افزاری دسکتاپ و موبایل تقسیم کرده و به صورت مجزا به معرفی هر یک می‌پردازیم.

در کیف پول‌های نرم افزاری کلید خصوصی شما بر روی دیوایسی که کیف پول بر روی آن نصب کرده‌اید ذخیره می‌شود و شما به کلیدهای خصوصی خود دسترسی خواهید داشت و همین‌طور طور بک اپی از این کلیدها در اختیار شما قرار داده خواهد شد که باید در جایی امن از آن نگهداری کنید زیر هر کس با داشتن کلیدهای خصوصی شما می‌تواند به دارایی‌تان دسترسی داشته باشد.

کیف پولی‌هایی از جمله اکسودوس جکس اتم و … را می‌توانید بر روی تپ تاپ و کامپیوتر رومیزی خود با سیستم عامل مک ویندوز و یا لینوکس نصب و استفاده کنید.

از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری می‌توان به اشاره کرد که در ادامه با آموزش نصب و استفاده از آن در خدمت شما هستیم.

 

کیف پول نرم افزاری موبایل

 

نوع دیگری از کیف پول‌های نرم افزاری کیف پول‌های موبایل هستند کاربران می‌توانند با نصب این اپلیکیشن ها بر روی تلفن همراه خود به راحتی صاحب یک کیف پول بیت کوین شوند.

همان‌طور که قبلاً در رابطه با کیف پول‌های نرم افزاری توضیح داده بودیم در این نوع کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و به همین دلیل دارای امنیت قابل قبول و محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار هستند.

ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با دنیای نوین رمزارز ها
مطالعه بیشتر ...

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کیف پولهای موبایلی می‌توان به کوینومی تراست ولت اکسودوس و جکس اشاره کرد که کاربران اندروید ای او اس به راحتی می‌توانند با نصب هر یک از آن ها صاحب یک کیف پول ارز دیجیتال شوند.

 

 

کیف پول‌های سخت افزاری

 

کیف پول سخت افزاری

 

امن‌ترین و مطمئن ترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال کیف پول‌های سخت افزاری هستند

در این نوع از کیف پول‌ها کلید خصوصی در سخت افزار ذخیره می‌شود و برای انتقال رمز ارز حتماً باید به این سخت افزار دسترسی داشته باشید تا بتوانید رمز ارز خود را انتقال دهید.

شرکت‌ها زیادی در زمینه تولید کیف پول‌های سخت افزاری فعالیت می‌کنند که از معتبرترین و بهترین کیف پول‌ها می‌توان به شرکت لجر و تزوس اشاره کرد.

 

 

 

کیف پول کاغذی

 

یکی از راحت ترین روش های نگهداری از بیت کوین ذخیره کلید عمومی و خصوصی کیف پول بر روی یک تکه کاغذ اشاره کرد .

این روش از امنیت بالایی برخوردار است اما چالش هایی هم دارد یکی از مهم ترین این چالش ها اسیب رسیدن به کاغذی که کلید خصوصی کیف پول شما در آن ذخیره شده است .

 

 

برای ساخت کیف پول کاغذی کافیست به سایت https://www.bitaddress.org

مراجعه کنید و موس خود را تکان دهید تا ساخت کیف پول کاغذی شما تکمیل شود پس از تکمیل میتوانید از کیف پول کاغذی خود پرینت بگیرید و در جایی امن نگهداری کنید . و هر زمان که خواستید از طریق کلید خصوصی به دارایی رمز ارزی خود دسترسی داشته باشید

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]